ونوم و جیمز باند باکس‌آفیس را در اکتبر نجات دادند

امتیاز دهید post

دو فیلم «ونوم ۲» و «زمانی برای مردن نیست» اکتبر را به پردرآمدترین ماه برای باکس‌آفیس در سال جاری تبدیل کردند.

به لطف فروش بالای فیلم‌های «Venom: Let There Be Carnage»، «زمانی برای مردن نیست»، «هالووین می‌کشد» و «تل ماسه» برای اولین بار در تاریخ، اکتبر پردرآمدترین ماه سال در باکس آفیس داخلی آمریکا است.

بر اساس گزارش Comscore، باکس‌آفیس تا ۳۱ اکتبر، ۶۳۷ میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا درآمد داشته است. این میزان فروش بلیط برای پیشی گرفتن از جولای و ۵۸۳ میلیون دلار آن کافی بود تا به بزرگترین ماه درآمدزا در سال ۲۰۲۱ تبدیل شود.

البته، این مسئله چندان تعجب‌برانگیز نیست چراکه بسیاری از استودیو‌های فیلمسازی به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹، فیلم‌های بلاک‌باستری خود را برای این فصل نگه داشته بودند.

در نیمه اول سال، اغلب فیلم‌های پرهزینه به طور منظم به تأخیر افتادند و برنامه‌ریزی مجدد می‌شدند؛ به طوری که ماه اکتبر با فیلم‌های اصلی بیشتر از حد معمول در نظر گرفته شد. با این حال، این یک نشانه مثبت است که صنعت سینما پتانسیل بازگشت پس از ویران شدن تجارت توسط ویروس کرونا را دارد.

باکس آفیس آمریکای شمالی نزدیک به رسیدن به سطوح قبل از همه‌گیری نیست و فروش بلیط‌ها نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، ۶۸ درصد کاهش یافته است. با این حال، تحلیلگران از رقابت در ماه اکتبر پیش‌بینی می‌کنند که اقبال خوب تا پایان تعطیلات در آمریکا ادامه یابد.

از قدیم، تابستان شلوغ‌ترین زمان سال برای سینما‌هاست، اما در سال ۲۰۲۱، فصل آفتابی که از ماه می‌ تا آگوست امتداد پیدا می کند، به دلیل نگرانی فزاینده در مورد گونه دلتای کووید-۱۹ که به سرعت در حال گسترش بود، به طور غیرعادی کم بود. دلهره بین تماشاگران سینما تا ماه سپتامبر ادامه داشت، دوره‌ای به خصوص کند که در آن «شانگ-چی و افسانه ده حلقه» دیزنی و مارول اساساً تنها فیلمی بود که در آن ماه تجارت قابل توجهی را به ارمغان آورد.

بعد از ماه‌های اکتبر و جولای، آگوست با میزان درآمد ۴۲۱ میلیون دلار، و ژوئن با میزان فروش ۲۱۵ دلار پردرآمدترین ماه‌ها برای باکس‌آفیس بودند. در اولین دوره سه ماهه سال ۲۰۲۱، استثنائا روند کندی در میزان فروش فیلم‌ها در کشور آمریکا دیده می‌شد چراکه عرضه واکسن کرونا در اولین روز‌های خود بود.

اگر همه چیز برای استودیو‌های هالیوود و سینماداران طبق برنامه پیش برود، اکتبر پرفروش‌ترین ماه سال ۲۰۲۱ در صنعت سینمای آمریکا نخواهد بود. فیلم‌هایی مانند «Ghostbusters: Afterlife»، «Eternals»، «Spider-Man: No Way Home» و «West Side Story» در ماه نوامبر و دسامبر اکران خواهند شد که پیش‌بینی می‌شود بینندگان بیشتری را به سینما‌ها بکشند.

مطالب مرتبط