۵ راه برای تمیز کردن ریه‌ها

امتیاز دهید post

داشتن ریه‌های سالم، برای داشتن احساس رضایت بیشتر از زندگی بسیار مؤثر است.

به نقل از وب سایت «طور قدراتک»؛ اگر ریه‌های شما به دلیل استعمال دخانیات یا عفونت‌هایی مانند آلرژی یا سرماخوردگی یا حتی در نتیجه آلودگی هوای اطرافتان خسته یا آسیب دیده است، می‌توانید اقدامات زیر را برای بازگرداندن تمیزی ریه‌های خود انجام دهید که باعث افزایش انرژی و بهبود عملکرد مغز می‌شود.

۱. تمرین تنفس عمیق

شما می‌توانید میزان اکسیژنی را که به ریه هایتان می‌رسد از طریق تمرینات تنفس عمیق افزایش دهید. مطالعات نشان داده اند که تمرینات تنفس عمیق پس از جراحی قلب به افزایش میزان اکسیژن در ریه‌ها کمک می‌کند که باعث بهبودی بیماران می‌شود. انجام طولانی، آهسته و عمیق نفس کشیدن نه تنها میزان اکسیژن را افزایش می‌دهد و ریه‌ها را تمیز می‌کند، بلکه به افزایش نسبت خون اکسیژن دار در بدن کمک می‌کند. این تکنیک مزیت دیگری نیز در کمک به آرامش شما دارد.

۲. روغن‌ها و اسانس‌های طبیعی

چند قطره از این روغن‌ها را به دستگاه بخور یا خوشبو کننده هوا که در خانه خود دارید اضافه کنید، استشمام این رایحه‌ها به ریه‌ها کمک می‌کند تا از شر سمومی که در هنگام بازدم ترشح می‌شوند خلاص شوند، این روغن‌ها عبارتند از پونه کوهی، نعناع، ​​اوکالیپتوس و درخت چای که روغن‌هایی هستند که در عطاری‌ها یافت می‌شوند کافی است چند قطره به یک کاسه آب داغ بریزید و بخار آن را عمیق استنشاق کنید یا به دستگاه بخور خانه اضافه کنید.

۳. انجام ورزش

هنگامی که ورزش می‌کنید تعداد و عمق تنفس شما افزایش می‌یابد این کار ظرفیت ریه‌ها را افزایش می‌دهد و قلب و رگ‌های خونی را تقویت می‌کند، برعکس دانشمندان شواهد قانع کننده‌ای دارند که نشان می‌دهد عدم فعالیت بدنی کل بدن شما را ضعیف می‌کند و منجر به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. در حالی که داشتن وضعیت جسمانی خوب برای جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های مزمن، مانند دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند. آهسته دویدن ممکن است گزینه خوبی برای افرادی باشد که اخیراً سیگار را ترک کرده اند، زیرا به بهبود سریع ریه کمک می‌کند.

۴. روغن کرچک

روغن کرچک قرن هاست که به عنوان یک درمان سنتی برای بیماری‌های تنفسی و برای بهبود گردش خون لنفاوی استفاده می‌شود. برای کمک به حذف خلط و سموم از ریه‌های خود، یک تکه پنبه یا بانداژ را در روغن کرچک ولرم خیس کنید. آن را روی ناحیه سینه خود قرار دهید و به پشت دراز بکشید. می‌توانید یک کیسه پلاستیکی روی سینه خود قرار دهید. برای جلوگیری از رختخواب، یک تا دو ساعت قبل از برداشتن آن بگذارید.

۵. غذا‌های پاک کننده ریه بخورید

غذا‌های زیادی وجود دارند که نقش حیاتی در ایمنی ریه ایفا می‌کنند، غذا‌های غنی از آنتی اکسیدان‌ها بسیار مهم هستند، زیرا از ایجاد خلط و تجمع سموم جلوگیری می‌کنند که به نوبه خود از ریه در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند.

انواع خوراکی که به شما در دستیابی به این مزیت کمک می‌کنند

سبزیجات برگ دار: بروکلی، کلم و سایر سبزیجات با خطر کمتر سرطان ریه مرتبط هستند.

عسل: عسل نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان است، بلکه دارای اثرات ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد سرطانی بر اساس بررسی تحقیقات پزشکی است و از زمان‌های قدیم برای درمان و تسکین بسیاری از بیماری‌های ریوی و تنفسی از جمله آسم، سل و عفونت گلو استفاده می‌شده است. صبح ناشتا یک قاشق عسل با آب ولرم بخورید.

آب توت یا توت: نقش موثری در پاکسازی ریه دارند، گیلاس، زغال اخته، توت فرنگی یا توت سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به محافظت از ریه در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند.

زنجبیل: بسیاری از ترکیبات شیمیایی طبیعی زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی هستند.

مطالب مرتبط