کاربران روسی از نتفلیکس شکایت کردند

امتیاز دهید post

کاربران روسی با طرح شکایتی از نتفلیکس برای قطع خدمات در روسیه، این شبکه آنلاین آمریکایی را به دادگاه فراخواندند.

به نقل از ورایتی، در حالی که ماه پیش گزارش شد نتفلیکس به نشانه اعتراض به حمله روسیه به اوکراین، خدماتش در این کشور را متوقف کرده و تولید پروژه‌های روسی را نیز به حالت تعلیق درآورده، اکنون کاربران روسی به دلیل نقض قرارداد این شبکه بزرگ را به دادگاه خوانده‌اند.

اندکی پیش از این رویدادها نتفلیکس با روسیه به توافق رسیده بود که طبق قوانین این کشور بخشی از آگهی‌های روسی را به صورت رایگان منتشر کند.

به گزارش RIA از روسیه، اکنون ۲۰ نفر که حداقل تعداد لازم برای ثبت شکایت مشترک در روسیه است، از نتفلیکس شکایت کرده‌اند و انتظار می‌رود این آمار به سرعت افزایش هم پیدا کند.

نتفلیکس از سال ۲۰۱۶ وارد روسیه شده و بیش از یک میلیون مشترک جذب کرده است. قیمت اشتراک این سرویس در روسیه ۷۹۹ روبل (۹.۶۷ دلار) در ماه است.

شاکیان نتفلیکس که توسط یک موسسه حقوقی به دادگاه رفته‌اند، تعلیق خدمات نتفلیکس در روسیه را در تضاد با حقوق کاربران و قوانین شهروندی روسیه خوانده‌اند و به همین دلیل این شکایت را طرح و درخواست غرامتی ۶۰ میلیون روبلی را ثبت کرده‌اند.

برمبنای مستندات این شکایت قرارداد نتفلیکس با مشترکین قراردادی عمومی بوده که امکان فسخ آن به صورت یک جانبه وجود ندارد و تعلیق خدمات نتفلیکس به معنی تعلیق حقوق کاربران آن است.

شاکیان خواستار غرامت ۶۰ میلیون روبلی (حدود ۷۳۰ هزار دلار) برای خسارت‌های غیرمادی و نیز جریمه نقدی برابر ۵۰ درصد مبلغ تعیین شده هستند. اگر نتفلیکس این پرونده را ببازد و دستورات جبرانی را به جای نیاورد ممکن است با مجازات‌های بیشتری روبه‌رو شود.

مطالب مرتبط