گیشه در قبضه فیلم‌های کمدی‌

امتیاز دهید post

سه فیلم تازه اکران شده به بهانه عید فطر در مدت ۱۰ روز حدود ۱۰ میلیارد تومان فروش داشته‌اند که البته بیشترین سهم متعلق به یکی از آن‌ها یعنی کمدی «انفرادی» است.

از هفتم اردیبهشت‌ماه با حذف دو فیلم از اکران نوروزی که به کف فروش خود رسیده بودند، سه فیلم جدید برای نوبت عید فطر به چرخه اکران اضافه شدند و در مجموع پس از ۱۰ روز که در روزهای تعطیل عمومی بوده، به فروش ۹ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان رسیده‌اند.

در حال حاضر فیلم‌های اکران نوروزی «سگ‌بند»، «موقعیت مهدی» و «شادروان» به ترتیب سه فیلم پرفروش گیشه سینماها هستند، اما میزان استقبال مخاطبان از فیلم‌های کمدی نشان می‌دهد که به زودی فیلم «انفرادی» با بازی رضا عطاران به زودی به رده دوم جدول فروش می‌رسد و رقابت بین دو فیلم کمدی ادامه خواهد داشت؛ البته باید یادآوری کرد که اگرچه حرف از رقابت است، اما فروش فیلم‌ها و تعداد تماشاگران کلی سینما، چندان دلخوش‌کننده نیست.

براساس آمار سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) که مرتب به‌روزرسانی می‌شود، تا ظهر جمعه ۱۶ اردیبهشت‌ماه فیلم «سگ‌بند» به کارگرانی مهران احمدی با فروختن بیش از ۹۰۶ هزار بلیت، ۲۹ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر با ۳۵۲ هزار تماشاگر در رتبه دوم جدول فروش است و ۱۰ میلیارد و ۶۰۸ میلیون تومان هم فروش داشته است. «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی با حدود ۲۶۸ هزار مخاطب و پس از گذشت بیش از ۵۰ روز به فروش هشت میلیارد و ۹۴۶ میلیون تومان رسیده است.

«انفرادی» مسعود اطیابی که از هفته قبل روی پرده رفته، تاکنون ۲۴۰ هزار و ۶۰۰ نفر تماشاگر داشته و هشت میلیارد و ۵۶۵ میلیون تومان بلیت فروخته است.

«روز صفر» سعید ملکان هم با ۲۴۰ هزار و ۶۵۳ بلیت، هفت میلیارد و ۷۷۹ میلیون تومان فروش داشته است.

«مرد بازنده» محمدحسن مهدویان هم هنوز تعداد تماشاگرانش به ۲۰۰ هزار نفر نرسیده و فعلا پنج میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان فروش بلیت داشته است.

فیلم پرسر و صدای داریوش مهرجویی که تصور می‌شد حاشیه‌های پیش آمده بر سر مجوز نمایش آن باعث جذب مخاطب بیشتری شود تا امروز فقط حدود ۲۲ هزار تماشاگر داشته و به فروش ۷۳۰ میلیون تومان رسیده است.

فیلم «مغز استخوان» حمیدرضا قربانی هم با بازی پریناز ایزدیار، جواد عزتی و بابک حمیدیان فعلا نزدیک به ۱۶ هزار نفر تماشاگر داشته و ۵۹۵ میلیون تومان بلیت فروخته است.

مطالب مرتبط