هنگام خرید ساعت مچی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

4/5 - (1 امتیاز)

هنگام خرید ساعت، حتما به چند سوال مهم و اساسی برخورد خواهید کرد. شک و تردید در خرید ساعت اصل یا انتخاب بهترین برند ساعت مچی ممکن است برای شما هم پیش بیاد. در این مقاله می‌خواهیم به شما در انتخاب بهترین برند‌های ساعت کمک کنیم بنابراین با ما همراه باشید.

شاید امروزه ساعت مچی‌ها به مفهوم قدیمی‌خودشان تنها برای نمایش زمان اهمیت نداشته باشند. اما قطعا نقش پررنگی در بهتر شدن استایل هر شخص دارند. در واقع بیشتر یک انتخاب احساسی، براساس طرح و کاربرد ساعت در استایل شماست است که باعث می‌شود دست به خرید ساعت بزنید. اما ساعت برند یا اصالت برند محصول چه اهمیتی دارد؟

فکر کنید به عنوان شخصی که به استایلش اهمیت می‌دهد، از شما درباره اسم برند یا اصالت ساعتتون بپرسند. قطعا این موضوع برای دوستداران ساعت از اهمیت بالایی برخوردار است که ساعتشون از یک برند آشنا و اورجینال باشد. مخصوصا کلکسیونر‌ها که علاقه شدیدی به ساعت‌های مارک و با اصالت دارند. از طرفی اصالت و نامدار بودن برند ساعت مچی به عنوان یک اکسسوری لوکس، باعث با ارزش تر شدن آن می‌شود.

برند بودن ساعت به معنی اینکه طراحی و کیفیت ساخت ساعت‌ها یک ارزش برای مصرف کنندست. هر‌چقدر از عمر یک ساعت برند و اصل بگذرد بیشتر به ارزش آن اضافه می‌شود. شاید فکر کنید منظور از با ارزش تر شدن، قیمت آن باشد. اما بحث ارزش قیمت ساعت اورجینال، بیشتر در مورد ساعت‌های برند لوکس مثل رولکس، امگا و … مطرح است. در خصوص برندهای معمولی بیشتر دوام، کیفیت و ماندگاری ساعت است که آن را ارزشمند تر می‌کند.

جواب به این سوال کمی‌سخت و همراه با توضیحی طولانی است. با اینکه معیار‌های متفاوت و مشخصی برای رده بندی بهترین برندهای ساعت وجود دارد، اما جواب به این سوال برای خرید ساعت کمی‌به سلیقه شخص هم برمیگردد. برای مثال میدونیم که ساعت‌های ساخت سوئیس به خاطر تاریخچه خود کشور سوئیس که به مهد ساعت معروف است، طرفداران زیادی دارند. و معمولا ساعت‌های سوئیسی از ارزش و قیمت بالایی هم برخوردارند. اما با توجه به رقابتی که بین برندهای ساعت ساز در کل دنیا وجود دارد، خیلی از اشخاص حتی ساعت‌های ساخت ژاپن را به سوئیسی‌ها ترجیح میدهند.

انتخاب بهترین برند ساعت اورجینال

انتخاب بهترین برند ساعت اورجینال، به سلیقه شما در انتخاب کشور سازنده برند و بودجه مدنظرتون برمیگرده. در این زمینه همیشه پیشنهاد می‌کنیم از یک کارشناس خرید ساعت مچی کمک بگیرید. با انتخاب رنج قیمتی و تعیین سلیقه شخصیتان در خصوص کشور سازنده برند، سریعتر به بهترین برند ساعتی که مناسب شماست میرسید. اما چه کشورهایی در ساخت ساعت حرف اول را میزنند؟

کشور سوئیس به عنوان اولین کشور و مهد ساعت ساز دنیا معروف است. اکثر برندهای مطرح دنیا مثل: پتک فیلیپ، امگا، رولکس، ادوکس، لوئیس ارارد و … بخاطر تولید ساعت سوئیسی لوکس و با کیفیت معروف شدند. ساعت‌های ساخت سوییس همگی طبق یک استاندارد مشخص تولید می‌شوند. وجود این استانداردها به علاوه نام کشور سوئیس در ساعت‌های سوییسی خیال مصرف کننده را راحت میکند.

اما از آنجایی که ژاپنی‌ها با خلاقیت و پشت کاری که داشتند وارد دنیای پر رقابت ساعت‌ها شدند، نباید از قدرت آنها غافل شد. این ساعت‌ ساز‌های ژاپنی بودند که باعث بوجود آمدن ساعت‌های کوارتز شدند. و اکثر پیشرفت‌هایی که در حال حاضر در ساعت‌های کوارتز میبینید از تخصص و قدرت ساعت سازهای ژاپنی منشاء می‌گیرد. از اولین و معروف‌ترین ساعت‌های ژاپنی میتونیم به ساعت کاسیو جی شاک دیجیتال اشاره کنیم که با استقبال شدیدی هم رو به رو بود. برند‌هایی مثل: کاسیو، سیکو، اورینت، سیتیزن و … از برند‌های پیشرو ساعت ژاپنی محسوب می‌شوند.

مطالب مرتبط