چگونه صفحات مرورگر خود را به صورت عمودی سازماندهی کنیم؟

امتیاز دهید post

یکی از مسائل رایج کاربران، فضای ناکافی برای انجام فعالیت بیشتر به دلیل افقی بودن صفحات است، در این مطلب راهکارهایی برای رفع این مسئله ارائه شده است.

همه ما تمایل داریم برنامه‌هایمان را به همان شکلی که دلمان می‌خواهد، تنظیم کنیم و مرورگر‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. می‌توانید تغییرات زیبایی مانند جابه‌جایی نماد‌های برنامه‌های افزودنی مورد علاقه‌تان برای دسترسی آسان‌تر یا تغییر پس‌زمینه صفحات خالی جدید انجام دهید، همچنین می‌توانید با تغییر نحوه استفاده از صفحات مختلف در طول یک جلسه مرور، شیوه استفاده از برنامه را متحول کنید؛ البته می‌توانید آن‌ها را مرتب کرده و سنجاق کنید، همچنین می‌توانید موقعیت آن‌ها را به سمت پایین صفحه نمایش خود در امتداد بالا تغییر دهید. این گزینه به تازگی به آخرین نسخه Safari در macOS بازگشته است، اما سایر مرورگر‌ها نیز دارای صفحات عمودی هستند.

اگرچه ممکن است به نظر یک تغییر اساسی نباشد، اما می‌تواند تفاوت زیادی در تجربه مرور شما ایجاد کند. می‌توانید راحت‌تر به صفحات کناری دسترسی داشته و آن‌ها را سریع‌تر اسکن کنید، به ویژه اگر روی یک مانیتور فوق عریض کار می‌کنید، با این روش صفحات وب از فضای عمودی بیشتری روی صفحه شما بهره می‌برند. این گزینه‌ای است که ارزش امتحان کردن را دارد تا ببینید آیا برای شما کار می‌کند یا خیر.

نحوه فعال کردن تب‌های نوار کناری در Safari

جدیدترین نسخه Safari صفحات عمودی را باز می‌گرداند، این ویژگی قبلا در دسترس بود، اما در سال‌های اخیر وجود نداشته است. صفحات به‌طور پیش‌فرض در نوار کناری ظاهر می‌شوند که می‌توانید با کلیک کردن روی نماد نمایش نوار کناری در نوار ابزار یا با باز کردن منوی View و سپس انتخاب Show Sidebar، آن‌ها را قابل مشاهده کنید.

همانطور که مرور می‌کنید، می‌بینید که صفحات شما در سمت چپ صفحه نمایش داده می‌شوند، درهر گروه که ذخیره کرده‌اید، روی یک صفحه کلیک کرده و آن را بکشید تا موقعیت آن را در لیست تغییر دهید، یا آن را به یک گروه موجود دیگر بکشید، همچنین می‌توانید روی عنوان یک صفحه کلیک راست کنید تا به تمام گزینه‌های صفحه استاندارد در یک منوی بازشو، از جمله Close Tab، Duplicate Tab و Copy Link دسترسی داشته باشید.

نحوه دریافت عمودی صفحات در کروم

Google Chrome به صورت بومی از صفحات عمودی پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین به کمک یک برنامه افزودنی شخص ثالث نیاز دارید. زبانه‌های عمودی با نام کامل بهترین گزینه‌ای است که ما یافته‌ایم که هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. به سادگی افزونه را دانلود کنید و سپس روی نماد نارنجی رنگ صفحات عمودی در نوار ابزار کروم کلیک کنید تا فعال شود.‌

می‌توانید صفحات را کشیده و رها کنید تا آن‌ها را دوباره مرتب کنید، صفحات را با استفاده از دکمه‌های سمت راست بازخوانی و ببندید و با استفاده از کادر بالا، صفحات خود را جستجو کنید. برای گزینه‌هایی مانند Pin and Mute this Tab روی یک تب کلیک راست کرده و روی نماد cog در بالا کلیک کنید تا به گزینه‌های افزونه برسید. از آنجا می‌توانید انتخاب کنید که صفحات در کدام سمت صفحه باشد و تم‌های تیره و روشن را انتخاب کنید.

چگونه تب‌های عمودی را به فایرفاکس بیاوریم؟

درست مانند کروم، اگر می‌خواهید تب‌های عمودی را در فایرفاکس دریافت کنید، به کمک یک برنامه افزودنی شخص ثالث نیاز دارید و مانند مرورگر گوگل، راه حل افزونه‌ای به نام Tabs عمودی است، اگرچه این همان چیزی نیست که در بالا به آن اشاره کردیم. این ابزار یک گزینه خوب و رایگان است که استفاده از آن بسیار ساده است. این به شما امکان می‌دهد با کلیک بر روی نماد زبانه‌های عمودی که پس از دانلود برنامه افزودنی در نوار ابزار فایرفاکس ظاهر می‌شود، نوار کناری را نمایش یا پنهان کنید، همچنین می‌توانید برای دسترسی به تنظیمات ابزار، روی نماد چرخ دنده در بالای صفحات عمودی کلیک کنید، جایی که می‌توانید در صورت تمایل از میان گزینه‌های دیگر، موضوعی را انتخاب کنید.‌

می‌توانید با کشیدن و رها کردن صفحات در نوار کناری موقعیت آن‌ها را تغییر داده و با کلیک بر روی آیکون‌های X در سمت راست آن‌ها را ببندید. برای تمام عملکرد‌های کلیدی که در حین مرور به آن‌ها نیاز دارید، مانند Reload Tab، Close Tab و Mute Tab روی هر یک از تب‌ها کلیک راست کنید.

نحوه روشن کردن زبانه‌های عمودی در Edge

مایکروسافت صفحات عمودی را به عنوان یک ویژگی بومی به مرورگر Edge خود اضافه کرده است، بنابراین اگر از این برنامه برای وب گردی استفاده می‌کنید، نیازی به افزونه ندارید. برای فعال کردن آن‌ها، روی دکمه Tab Actions Menu کلیک کنید که در گوشه سمت چپ بالای مرورگر قرار دارد و شبیه یک مربع با دو مستطیل کوچک در اطراف آن است و یک رابط مرورگر را نشان می‌دهد، سپس، Turn On Vertical Tabs را انتخاب کنید. در مرحله بعد از بالا به لبه سمت چپ رابط تغییر می‌کنند.

همچون موارد قبلی، می‌توانید صفحات را کشیده و رها کنید تا ترتیب آن‌ها را تغییر دهید، آن‌ها را با کلیک روی نماد‌های X در سمت راست ببندید، از بازخوانی صفحات تا بازگرداندن آخرین صفحه‌ای را که بسته‌اید، به سمت راست باز کنید؛ روی سربرگ صفحه کلیک کنید. برای بستن صفحات عمودی یا جستجو در میان آن‌ها، دوباره روی منوی عملکرد‌های صفحه کلیک کنید.

نحوه دریافت صفحات عمودی در Opera

اگر اپرا مرورگر انتخابی شماست، باید یک افزونه رایگان، به اندازه کافی، صفحات عمودی نصب کنید، نه همان افزونه‌ای که برای کروم یا فایرفاکس موجود است. هنگامی که آن را نصب کردید، یک نماد جدید در نوار ابزار سمت چپ مشاهده خواهید کرد که شبیه به چهار خط افقی روی یکدیگر است. روی آن کلیک کنید تا لیست صفحات عمودی نمایش داده شده یا پنهان شود؛ همچنین می‌توانید روی نماد پین در لیست صفحات عمودی واقعی کلیک کنید تا قابل مشاهده باشد.‌

می‌توانید با کشیدن و رها کردن صفحات ترتیب آن‌ها را تغییر دهید و اگر نشانگر را روی عنوان صفحه نگه دارید، می‌توانید با کلیک روی X در سمت راست، آن را ببندید. در اطراف پانل صفحات عمودی، دکمه‌هایی برای پین کردن و گروه‌بندی صفحات، جستجو در میان صفحات و همه عملکرد‌های کلیدی دیگری که به آن‌ها نیاز دارید، خواهید دید.

منبع: popsci

مطالب مرتبط