هیئت نظارت متا خواستار بازنگری برنامه “Cross-Check” است که کاربران VIP را در اولویت قرار می دهد

امتیاز دهید post

بررسی متقاطع لایه ای از بررسی اجرایی را برای حساب های فیس بوک و اینستاگرام متعلق به افراد مشهور، سیاستمداران و سایر کاربران با نفوذ اضافه می کند.

هیئت نظارت متا پلتفرم‌ها روز سه‌شنبه توصیه کرد که این شرکت سیستم خود را اصلاح کند و کاربران برجسته را از قوانین خود معاف کند و گفت که این عمل به قدرتمندان امتیاز می‌دهد و به منافع تجاری اجازه می‌دهد بر تصمیم‌گیری‌های محتوا تأثیر بگذارند.

این ترتیب که بررسی متقاطع نامیده می‌شود، لایه‌ای از بررسی اجرایی برای میلیون‌ها حساب فیس‌بوک و اینستاگرام متعلق به افراد مشهور، سیاستمداران و سایر کاربران با نفوذ اضافه می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا محتوایی را که خط‌مشی‌های شرکت را نقض می‌کند، پست کنند.

توماس هیوز، مدیر هیئت نظارت، در بیانیه ای که این تصمیم را اعلام کرد، گفت: بررسی متقاطع “کاربران ارزش تجاری را در اولویت متا قرار می دهد و از نظر ساختاری با مسئولیت های حقوق بشری متا و ارزش های شرکت مطابقت ندارد.”

هیئت مدیره از سال گذشته برنامه بررسی متقابل را بررسی می کرد، زمانی که افشاگر فرانسیس هاگن با افشای اسناد داخلی شرکت به وال استریت ژورنال گستردگی این سیستم را افشا کرد.

این اسناد نشان داد که برنامه هم بزرگتر و هم بخشنده تر از کاربران با نفوذ بود که متا قبلاً به هیئت نظارت گفته بود که توسط شرکت از طریق یک تراست تأمین مالی می شود و به طور مستقل عمل می کند.

بدون کنترل بر روی واجد شرایط بودن یا حاکمیت، بررسی متقابل تقریباً هر کسی را که دنبال‌کنندگان آنلاین قابل توجهی دارد شامل می‌شود، اگرچه حتی با میلیون‌ها عضو، بخش کوچکی از 3.7 میلیارد کاربر متا را نشان می‌دهد.

طبق گزارش WSJ، در سال 2019، این سیستم مدیران شرکت را از حذف عکس‌های برهنه یک زن که توسط نیمار ستاره فوتبال برزیل ارسال شده بود، مسدود کرد، حتی اگر این پست قوانین متا را در برابر «تصاویر صمیمی غیرموافق» نقض کند.

هیئت مدیره در زمان انتشار این گزارش، متا را به دلیل عدم ارائه “کاملاً” در افشای اطلاعات خود در مورد بررسی متقابل سرزنش کرد.

در نظری که روز سه‌شنبه منتشر شد، هیئت مدیره اعلام کرد با توجه به حجم فوق‌العاده محتوای تولید شده توسط کاربر که شرکت هر روز تعدیل می‌کند، موافقت کرده است که متا به مکانیسم‌هایی برای رسیدگی به اشتباهات اجرایی نیاز دارد.

با این حال، متا افزوده است که متا “مسئولیت رسیدگی به این مشکلات بزرگتر را به روش هایی دارد که به نفع همه کاربران باشد و نه فقط تعداد معدودی.”

این سازمان 32 توصیه ارائه کرد که به گفته آن، ساختار برنامه را با عادلانه‌تر ساختار می‌دهد، از جمله الزامات شفافیت، ممیزی تأثیر سیستم و رویکرد سیستماتیک‌تر برای واجد شرایط بودن.

به گفته آن، بازیگران دولتی باید همچنان واجد شرایط برای گنجاندن در این برنامه باشند، اما تنها بر اساس معیارهای در دسترس عموم، بدون ترجیحات خاص دیگر.

توصیه‌های خط‌مشی هیئت نظارت الزام‌آور نیست، اما متا موظف است به آنها، معمولاً ظرف 60 روز، پاسخ دهد.

سخنگوی هیأت نظارت گفت که این شرکت در این مورد درخواست تمدید کرده و دریافت کرده است، بنابراین 90 روز فرصت دارد تا پاسخ دهد.

مطالب مرتبط