چگونه 5G را در Airtel و Jio در آیفون خود فعال کنید؟

امتیاز دهید post

پس از ماه‌ها آزمایش، سرانجام پشتیبانی 5G در آیفون 12 و بالاتر در هند عرضه شد.

اپل به تازگی اعلام کرده است که از ساعت 23:30 روز 13 دسامبر، از ساعت 11:30 شب در هند، پشتیبانی رسمی از 5G در آیفون‌ها برای مشترکینی که اتصالات Jio و Airtel دارند، آغاز می‌شود. با انتشار iOS 16.2، کاربران در هند می توانند از سرعت شبکه 5G در مناطقی که پوشش در دسترس است استفاده کنند. پشتیبانی 5G در تمام مدل‌های آیفون سازگار که در سال 2020 یا بعد از آن عرضه می‌شوند فعال خواهد شد. اینها شامل خانواده های آیفون 12، آیفون 13 و آیفون 14 و همچنین آخرین مدل آیفون SE می شود. کاربرانی که در حال حاضر یک سیم‌کارت 4G و طرح دیتا دارند، نیازی به تغییر چیزی نخواهند داشت، زیرا سیم‌کارت‌های Airtel و Jio با یکدیگر سازگار هستند.

چگونه می توانم 5G را در آیفون خود در هند فعال کنم؟

در آیفون خود، برنامه Settings را باز کنید و روی General و سپس Software Update ضربه بزنید. گزینه دانلود iOS 16.2 را مشاهده خواهید کرد. شرایط و ضوابط را بپذیرید و به روز رسانی را دانلود کنید. توجه: همیشه توصیه می‌شود قبل از نصب به‌روزرسانی نرم‌افزار، از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پس از نصب به‌روزرسانی و راه‌اندازی مجدد آیفون، ممکن است نماد وضعیت 5G جدیدی را در قسمت اعلان مشاهده کنید (اگر Wi-Fi در حال حاضر فعال نیست). اگر نه، می‌توانید برنامه تنظیمات را باز کنید و روی Cellular > Cellular Data Options ضربه بزنید. اگر از دو سیم‌کارت فعال استفاده می‌کنید، می‌توانید انتخاب کنید که از طریق 5G از کدام یک استفاده کنید.

اگر می خواهید آیفون شما به صورت پویا سرعت اتصال شما را تنظیم کند تا در مصرف باتری صرفه جویی شود، می توانید حالت خودکار پیش فرض را فعال کنید. در این حالت، وقتی کاری که به داده‌های پرسرعت نیاز دارد انجام نمی‌دهید، دستگاه شما به 4G LTE تغییر می‌کند، زیرا استاندارد قدیمی‌تر به انرژی کمتری نیاز دارد. روشن کردن 5G در تنظیمات گزینه‌های داده سلولی، دستگاه شما را مجبور می‌کند تا زمانی که پوشش در دسترس است، همیشه از 5G استفاده کند. از طرف دیگر، تغییر به LTE 5G را نادیده می گیرد و می تواند برای افزایش عمر باتری مفید باشد.

به روز رسانی آیفون 5G در هند: iOS 16.2

به غیر از فعال کردن پشتیبانی 5G در آیفون‌ها، iOS 16.2 و iPadOS 16.2 که همزمان منتشر شدند، چند ویژگی جدید را معرفی می‌کنند و شامل رفع اشکال و به‌روزرسانی‌های امنیتی می‌شوند. اپلیکیشن جدیدی به نام Freeform وجود دارد که به کاربران امکان می دهد ایده ها و نمودارها را خط بکشند و با دیگران همکاری کنند. این برنامه قبل از انتشار iOS 16 در اوایل سال جاری نشان داده شده بود، اما اکنون در حال عرضه است. این در رایانه‌های مک و همچنین آی‌پدها و آیفون‌ها در دسترس خواهد بود و کاربران می‌توانند با استفاده از Apple Pencil روی آی‌پدهای سازگار طراحی کنند.

Apple Music Sing یک حالت کارائوکه جدید است که به کاربران اجازه می دهد تا آهنگ های مورد علاقه خود را به صورت انفرادی یا دونفره با خواننده اصلی بخوانند، زیرا اشعار روی صفحه نمایش داده می شود. ویژگی Emergency SOS Via Satellite که از هم اکنون در انحصار خانواده آیفون 14 است، در مناطق پشتیبانی شده نیز عرضه خواهد شد. اپل به بهبودهایی در رابط کاربری قفل صفحه اشاره می‌کند، از جمله گزینه تغییر نحوه نمایش اعلان‌ها و غیرفعال کردن تصویر زمینه صفحه اصلی در صفحه نمایش همیشه روشن سری آیفون 14 پرو.

کاربران آیفون دیگر نمی‌توانند به دستگاه‌های خود اجازه دهند همیشه فایل‌ها را از طریق AirDrop از افراد غریبه دریافت کنند. پنجره 10 دقیقه ای چند هفته پیش در چین معرفی شد و اکنون در سراسر جهان در حال استفاده است. اپل می‌گوید این کار از هرزنامه‌ها جلوگیری می‌کند، اگرچه منتقدان خاطرنشان کرده‌اند که می‌تواند از اشتراک‌گذاری اطلاعات به صورت موقت، مانند در جریان جنبش‌های اعتراضی نیز جلوگیری کند.

سایر تغییرات متفرقه شامل پشتیبانی چند نفره از طریق FaceTime برای بازی‌های مرکز بازی، و ویجت Activity بازی است که به کاربران امکان می‌دهد ببینند دوستان در حال بازی کردن هستند. ویجت های جدید خواب و دارو. امکان یافتن عکس ها در پیام ها با توصیف محتوای آنها در کلمات. کنترل‌های رله خصوصی iCloud بهبود یافته. بهبود تشخیص تصادف در سری آیفون 14؛ و رفع اشکال همگام سازی داده های iCloud.

مطالب مرتبط