شیرچت 20 درصد از کارکنان خود را کاهش می دهد

امتیاز دهید post

شیرچت به استارت آپ های دیگری در هند می پیوندد که در ماه های اخیر کارکنان خود را اخراج کرده اند تا هزینه ها را کاهش دهند و سودآور شوند.

شیرچت هند، یک پلت فرم کوتاه اشتراک‌گذاری ویدئو که توسط گوگل و تمسک پشتیبانی می‌شود، روز دوشنبه اعلام کرد که حدود 20 درصد از کارمندان خود را در زمانی که استارت‌آپ‌ها با فشار فزاینده سرمایه‌گذاران برای کاهش هزینه‌ها مواجه هستند، کنار گذاشته است.

آنکوش ساچدوا، مدیر اجرایی شیرچت در یک یادداشت داخلی گفت: «توافق بازار رو به رشدی وجود دارد که رکود اقتصادی فعلی جهانی بسیار پایدارتر خواهد بود، و بنابراین، متأسفانه باید به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های بیشتر با کاهش اندازه تیم خود باشیم.» رویترز دیده است.

به گفته وب سایت آن، شیرچت مستقر در بنگلور 5 میلیارد دلار (تقریباً 40700 کرور) ارزش دارد، بیش از 2200 کارمند دارد و در حال گسترش تیم خود در سراسر جهان در هند، ایالات متحده و اروپا است.

بلافاصله مشخص نیست که آیا این شرکت از زمان تصمیم به کاهش نیروی کار خود وب سایت خود را به روز کرده است یا خیر.

سرمایه‌گذاران نسبت به ارزش‌گذاری‌های بالا در بازار متلاطم سهام که سهام‌های فناوری در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است، محتاط‌تر شده‌اند.

استارت آپ های هندی در سال گذشته 24 میلیارد دلار (تقریبا 195400 کرور) جذب کردند که یک سوم کمتر از سال 2021 است و در ماه های اخیر هزاران کارمند را رها کرده اند تا هزینه ها را کاهش دهند و سودآور شوند.

سال گذشته، رویترز گزارش داد که شرکت مادر شیرچت نزدیک به 300 میلیون دلار (تقریبا 2400 کرور روپیه) از طریق گوگل آلفابت، غول رسانه‌ای گروه تایمز و هلدینگ Temasek سنگاپور جذب کرده است و ارزش شرکت رسانه‌های اجتماعی را نزدیک به 5 میلیارد دلار (تقریباً حدوداً 5 میلیارد دلار) می‌داند. 40700 کرور).

بر اساس این گزارش، دور جمع‌آوری سرمایه دومین سرمایه‌گذاری کلیدی گوگل در فضای ویدیوی کوتاه هند بود که قبلاً از جاش حمایت می‌کرد که با شرکت Moj خواهر شیرچت رقابت می‌کرد.

پس از آنکه هند در سال 2020، TikTok و برخی دیگر از برنامه‌های چینی را در پی درگیری مرزی با چین ممنوع کرد، برنامه‌های ویدیویی کوتاه مانند Moj و Josh محبوبیت زیادی پیدا کردند.

مطالب مرتبط