اپل اصلاحات امنیتی حیاتی برای مدل‌های قدیمی‌تر آیفون، آی‌پد، مک‌بوک عرضه کرد

امتیاز دهید post

به‌روزرسانی‌های امنیتی حداقل 14 آسیب‌پذیری امنیتی و سیستمی مختلف را در دستگاه‌های قدیمی‌تر اپل وصله می‌کنند.

اپل به‌روزرسانی‌های iOS، iPadOS و macOS را برای مدل‌های قدیمی‌تر iPhone، iPad و MacBook آغاز کرده است. به‌روزرسانی‌ها برخی از مشکلات امنیتی حیاتی را برطرف می‌کنند که نیاز به رفع فوری برای کاربرانی دارند که دستگاه‌هایشان برای آخرین به‌روزرسانی‌های iOS 16.3، iPadOS 16.3 و macOS Ventura اپل برای iPhone، iPad و MacBook که اخیراً به طور گسترده در یک کانال پایدار منتشر شده است، واجد شرایط نیستند. این شرکت فهرستی از 14 آسیب‌پذیری مختلف امنیتی و سیستمی را یادداشت می‌کند که با آخرین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای دستگاه‌های قدیمی‌تر اپل برطرف شده‌اند.

غول فناوری مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا در مجموع پنج به روز رسانی نرم افزاری را برای دستگاه های قدیمی اپل منتشر کرده است. این شامل iOS 12.5.7، iOS 15.7.3، iPadOS 15.7.3، macOS Big Sur 11.7.3، macOS Monterey 12.6.3 است.

مدل‌های آیفون قدیمی‌تر از آیفون 8 برای آخرین به‌روزرسانی iOS 16.3 اپل واجد شرایط نیستند، بنابراین آنها را به شدت در برابر تهدیدات امنیتی آسیب‌پذیر می‌کند. اپل در بولتن امنیتی خود تأیید کرد iOS 12.5.7 و iPadOS 12.5.7 این مشکلات را در دستگاه‌های iPhone 5s، iPhone 6، iPhone 6 Plus، iPad Air، iPad mini 2، iPad mini 3 و iPod touch (نسل ششم) برطرف می‌کنند. به‌روزرسانی iOS برای دستگاه‌های قدیمی‌تر به آسیب‌پذیری حیاتی WebKit Bugzilla با شماره رهگیری CVE-2022-42856 می‌پردازد، که توسط Clément Lecigne از گروه تحلیل تهدیدات Google کشف شد. این آسیب‌پذیری توسط مهاجمان فیشینگ مخرب برای دسترسی از راه دور به دستگاه‌ها، اجرای دستورات یا کدهای غیرمجاز، بدافزارهای اضافی یا نرم‌افزارهای جاسوسی مورد سوء استفاده قرار می‌گرفت.

سایر آسیب‌پذیری‌های امنیتی مرتبط با سردرگمی WebKit که در آخرین به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل macOS به آن‌ها پرداخته شده‌اند عبارتند از AppleMobileFileIntegrity، curl، dcerpc، DiskArbitration، DriverKit، Intel Graphics Driver، PackageKit، Kernel، Mail Exchange، Maps، Screen Time و Weather، Webstaller.

با چنین آسیب‌پذیری‌های حیاتی، به کاربران توصیه می‌شود به‌روزرسانی‌های دستگاه خود را در اسرع وقت دریافت کنند تا از حملات مخرب محافظت کنند. به کاربرانی که دارای iPhone 5s، iPhone 6، iPhone 6 Plus، iPad Air، iPad mini 2، iPad mini 3، iPod touch (نسل ششم)، یا دستگاه‌هایی هستند که روی macOS Monterey، macOS Big Sur دارند، توصیه می‌شود آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی را نصب کنند. با رفتن به Settings > General > Software Update.

مطالب مرتبط