با دابل کلیک برگه ها را در گوگل کروم ببندید

امتیاز دهید post

ظاهراً کروم یک پرچم جدید «دوبار کلیک کردن بستن برگه» را در آخرین کد منبع Chromium خود اضافه کرده است.

گوگل در حال کار بر روی میانبر جدیدی برای مرورگر کروم خود است که به کاربران اجازه می دهد تب های فعال را به سرعت ببندند. میانبر جدید احتمالاً یک ورودی ماوس است که به کاربران امکان می‌دهد با دوبار کلیک کردن، برگه‌ها را ببندند. در حال حاضر، این مرورگر به کاربران اجازه می‌دهد تا تب‌های باز را با کلیک کردن بر روی X روی برگه یا با استفاده از میانبر صفحه کلید Ctrl+W ببندند. اخیراً، مرورگر گوگل حالت های حافظه و صرفه جویی در انرژی را برای کاهش مصرف انرژی و بهبود عملکرد در طول جلسات فعال ارائه کرده است.

بر اساس گزارش پلیس Android از طریق کاربر توییتر Leopeva64، گوگل کروم به زودی به شما اجازه می دهد تا برگه ها را با دوبار کلیک ببندید. کروم یک پرچم جدید «دوبار کلیک کردن بستن برگه» را در آخرین کد منبع Chromium خود اضافه کرده است. این گزارش می گوید که کاربران به زودی می توانند با دوبار کلیک کردن با موس خود، برگه های فعال را به سرعت ببندند. قابل ذکر است که این ویژگی در حال حاضر در دست توسعه است و انتظار می رود به زودی عرضه شود. به نظر می رسد این ویژگی مشابه توانایی مایکروسافت اج برای بستن برگه ها با کلیک بر روی دکمه وسط ماوس است.

از هم‌اکنون، کاربران کروم می‌توانند تب‌های فعال را با کلیک بر روی نماد «X» در برگه‌ها ببندند. آنها همچنین می توانند از میانبر صفحه کلید Ctrl+W برای انجام همین کار استفاده کنند.

در همین حال، گوگل دو حالت جدید حافظه و صرفه جویی در انرژی را به طور گسترده در کروم 110 برای مک، ویندوز، لینوکس و همچنین کروم بوک ها عرضه کرده است. این ویژگی‌ها برای اولین بار در دسامبر 2022 معرفی شدند. این حالت‌ها برگه‌های فعال را اولویت‌بندی می‌کنند و فعالیت‌های پس‌زمینه را برای آزاد کردن حافظه و کاهش مصرف انرژی محدود می‌کنند.

با توجه به صفحه پشتیبانی گوگل، حالت های Memory Saver و Energy Saver به صورت پیش فرض فعال هستند و کاربران می توانند با مراجعه به تنظیمات کروم آن ها را غیرفعال کنند. حالت ها در تب Performances در نوار کناری موجود هستند. در حالی که حالت ذخیره‌سازی حافظه به کاربران کمک می‌کند تا با غیرفعال کردن برگه‌های غیرفعال، استفاده از حافظه را کاهش دهند و برگه‌های فعال را به آرامی اجرا کنند، حالت ذخیره انرژی عمر باتری را بهبود می‌بخشد.

مطالب مرتبط