هواوی در مقابل تحریم های آمریکا به جایگزینی قطعات پرداخته اند

امتیاز دهید post

هواوی، تامین‌کننده اصلی تجهیزات مورد استفاده در شبکه‌های مخابراتی 5G، هدف دورهای متوالی کنترل‌های صادراتی ایالات متحده بوده است.

بر اساس متن سخنرانی که روز جمعه توسط یک دانشگاه چینی منتشر شد، بنیانگذار هواوی گفت که این شرکت بیش از 13000 قطعه را در محصولات خود که تحت تحریم های تجاری ایالات متحده قرار گرفته بودند، جایگزین کرده است.

بر اساس متن ارسال شده توسط دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، رن ژنگفی، بنیانگذار هوآوی، گفت که هواوی در طول سه سال گذشته ۱۳۰۰۰ قطعه را با جایگزین‌های چینی داخلی جایگزین کرده و ۴۰۰۰ برد مدار را برای محصولات خود طراحی مجدد کرده است. او گفت که تولید بردهای مدار “تثبیت” شده است.

این اظهارات که رویترز به طور مستقل نتوانست آنها را تأیید کند، دریچه ای به تلاش های هواوی برای عقب نشینی از محدودیت های تجاری ایالات متحده ارائه کرد. از سال 2019، هواوی، تامین‌کننده اصلی تجهیزات مورد استفاده در شبکه‌های مخابراتی 5G، هدف دورهای متوالی کنترل‌های صادراتی ایالات متحده بوده است.

این کنترل‌ها هم عرضه تراشه‌های هواوی را از شرکت‌های آمریکایی و هم دسترسی این شرکت به ابزارهای فناوری ایالات متحده برای طراحی تراشه‌های خود و تولید آنها توسط شرکا را قطع می‌کند. دولت بایدن سال گذشته نیز فروش تجهیزات جدید هواوی در آمریکا را ممنوع کرد.

دانشگاه گفت که رن این اظهارات را در گفتگو با کارشناسان فناوری چین در 24 فوریه بیان کرد. این دانشگاه روز جمعه رونوشت را در وب سایت خود منتشر کرد. یکی از نمایندگان هوآوی مستقر در ایالات متحده بلافاصله به درخواست اظهارنظر در روز جمعه پاسخ نداد.

رن گفت هواوی در سال 2022 23.8 میلیارد دلار (تقریباً 196425 کرور روپیه) در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرد و “با بهبود سودآوری ما، به افزایش هزینه های تحقیق و توسعه ادامه خواهیم داد.”

این گزارش‌ها پس از آن منتشر شد که تحلیلگران گفتند هواوی تجهیزات مخابراتی 5G را در یک کنفرانس صنعتی در بارسلون به نمایش گذاشت که در آن همه تراشه‌های روی برد مدارهای آن منشأ خود را پنهان کرده بودند.

مطالب مرتبط