متا : هزینه‌های اضافی شبکه مخابرات اتحادیه اروپا حل شدنی نیست!

امتیاز دهید post

شرکت‌های مخابراتی در اتحادیه اروپا می‌گویند گوگل، اپل، متا، نتفلیکس، آمازون و مایکروسافت آلفابت باید در هزینه‌های زیرساختی میلیاردها یورو مشارکت داشته باشند.

متا پلتفرمز روز پنجشنبه شدیدترین انتقاد خود را تا به امروز از فشار اپراتورهای مخابراتی اتحادیه اروپا برای پرداخت هزینه های اضافی شبکه توسط Big Tech ابراز کرد و گفت این امر مشکلات مالی آنها را حل نمی کند و همچنین سرمایه گذاری های سنگین شرکت های فناوری را نادیده می گیرد.

Deutsche Telekom، Orange، Telefonica، Telecom Italia و اپراتورهای دیگر به مدت دو دهه برای غول های فناوری ایالات متحده لابی کرده اند تا در گسترش 5G و پهنای باند مشارکت کنند.

اپراتورها می گویند که با توجه به اینکه بیش از نیمی از ترافیک اینترنت داده را به خود اختصاص داده اند، گوگل، اپل، متا، نتفلیکس، آمازون و مایکروسافت آلفابت باید میلیاردها یورو هزینه زیرساخت را تامین کنند.

کوین سالوادوری، معاون شبکه متا و برونو سندون مارتین، مدیر و رئیس آزمایشگاه‌های واقعیت بی‌سیم، در یک پست وبلاگی نوشتند: «ما چالش‌های مالی را که اپراتورهای مخابراتی اروپایی اکنون پس از دهه‌ها عملکرد قوی با آن مواجه هستند، می‌دانیم.

آنها گفتند: «با این حال، پیشنهادات برخی از اپراتورهای مخابراتی اروپایی برای اعمال هزینه های شبکه برای ارائه دهندگان برنامه محتوا (CAP) مانند Meta راه حل نیست.

«پیشنهادهای هزینه شبکه بر اساس یک فرض نادرست ساخته می‌شوند، زیرا ارزشی را که CAP برای اکوسیستم دیجیتال ایجاد می‌کند، و نه سرمایه‌گذاری‌هایی که ما در زیرساخت‌های زیربنای آن انجام می‌دهیم، تشخیص نمی‌دهند.»

گروه لابی مخابراتی ETNO ادعاهای متا را رد کرد و به هزینه های هنگفت مورد نیاز در سال های آینده اشاره کرد.

یک سخنگوی گفت: “ارقام رسمی نشان می دهد که 174 میلیارد یورو (تقریبا 1554000 کرور) هنوز برای تامین نیازهای سرمایه گذاری شبکه اروپا مورد نیاز است.”

“فناوری های بزرگ باید به پر کردن این شکاف کمک کنند، زیرا تجارت آنها به شدت به ترافیک حمل شده توسط شبکه های اروپایی متکی است. انتظار می رود کاربر متوسط ​​متاورس تا 40 برابر بیشتر از امروز داده مصرف کند.”

سالوادوری و مارتین به ده‌ها میلیارد یورو سرمایه‌گذاری متا در برنامه‌ها و پلتفرم‌های خود مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و کوئست اشاره کردند که به نوبه خود تقاضایی را ایجاد می‌کند که به اپراتورهای مخابراتی اجازه می‌دهد از مردم برای دسترسی به اینترنت هزینه دریافت کنند.

متا به بیش از 880 میلیارد دلار (تقریبا 7227800 کرور) زیرساخت دیجیتال در سراسر جهان اشاره کرد که شامل حدود 120 میلیارد دلار (نزدیک به 985600 کرور) در سال از سال 2018 تا 2021 است که شرکت های فناوری به طور جمعی سرمایه گذاری کرده اند. صرفه جویی در حدود 6 میلیارد دلار (نزدیک به 49280 کرور روپیه) در اپراتورهای مخابراتی در سال.

این سازمان استدلال‌های ارائه‌دهندگان مخابراتی را مبنی بر اینکه گسترش متاورس، جهان‌های مجازی مشترک قابل دسترسی از طریق اینترنت، ظرفیت زیرساخت را تحت فشار قرار می‌دهد، رد کرد.

سالوادوری و مارتین گفتند: “اما این مزخرف است. توسعه متاورس به اپراتورهای مخابراتی نیازی به افزایش هزینه های سرمایه ای برای سرمایه گذاری بیشتر در شبکه نخواهد داشت.”

مطالب مرتبط