هشدار اپل و گوگل به آمازون در دسترسی کودکان در اپلیکیشن کیندل

امتیاز دهید post

آمازون رتبه بندی سنی در اپ استور اپل را از 4 سال یا بیشتر در اوایل این ماه به 12 سال یا بیشتر تغییر داد.

اپل و آلفابت پس از اطلاع از دسترسی کودکان به عکس‌های غیراخلاقی جنسی در اپلیکیشن محبوب کیندل، نگرانی‌های خود را با آمازون مطرح کردند و از آمازون خواستند تا نظارت بر محتوای خود را تقویت کند.

این هشدارها به دلیل سؤالاتی که رویترز برای سخنگویان این سه شرکت در مورد توانایی کاربران از طریق برنامه Kindle برای دسترسی و مشاهده حجم آنلاین از عکس های زنان برهنه با عناوینی مانند “75 عکس کاملا برهنه داغ از یک جوان مطرح کرده بود. بلوند» و «اروتیک واقعی: دختران برهنه آماتور – جلد. 4. برخی به نظر می رسید که زنان و مردان را در حال انجام اعمال جنسی نشان می دهند.

این شرکت‌ها گفتند که نگرانی‌هایشان در مورد نقض سیاست‌ها بود، اما جزئیات بیشتری از نحوه نقض قوانین یا هشدارهای خود به آمازون ارائه نکردند.

رویترز زمانی متوجه این موضوع شد که دو خانواده به رویترز گفتند پسران پیش از نوجوانی آنها مطالب صریح را از طریق سرویس اشتراک کتاب الکترونیکی Kindle Unlimited آمازون دانلود کرده و عکس‌های تمام رنگی را در برنامه کیندل آیفون مشاهده کردند. پورنوگرافی همچنین از طریق فروشگاه آنلاین Kindle آمازون در دسترس است و در نسخه های برنامه Kindle قابل مشاهده است.

والدینی که نخواستند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند که در ابتدا جذب این سرویس ماهیانه 10 دلاری (تقریباً 820 روپیه) شدند، زیرا دسترسی به سری کتاب‌های مناسب سن را ارائه می‌داد که در غیر این صورت خرید آن گران تمام می‌شد و در دسترس نبود. در سرویس اشتراک کودکان + آمازون.

آمازون در بیانیه‌ای به رویترز گفت: «ما متعهد به ارائه تجربه خرید و مطالعه ایمن برای مشتریان و خانواده‌هایشان هستیم و مواردی از این قبیل را جدی می‌گیریم.» ما در حال بررسی همه اطلاعات موجود هستیم و بر اساس آن اقداماتی را انجام می‌دهیم. بر یافته های ما.»

اپل با اشاره به آمازون گفت: “ما این نگرانی ها را با توسعه دهنده در میان گذاشته ایم و در حال کار با آنها هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که برنامه آنها با دستورالعمل های ما مطابقت دارد.” گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد که «گوگل پلی به برنامه‌هایی که حاوی محتوای جنسی هستند یا آن را تبلیغ می‌کنند اجازه نمی‌دهد و ما در این مورد با توسعه‌دهنده در تماس بوده‌ایم».

چنین مبادلاتی در میان شرکت‌های فناوری که در عین رقابتی بودن، برای انواع خدمات به یکدیگر متکی هستند، نادر است. برنامه های Kindle و Amazon به طور مداوم در بین برنامه های فروشگاه های اپل و گوگل بیشترین دانلود را دارند.

مطالب مربوط به بزرگسالان عمدتاً از طریق بازوی انتشارات Kindle Direct آمازون منتشر می شود. نویسندگان می‌توانند کتاب‌های خود را تقریباً فوراً از طریق آمازون منتشر کنند و ممکن است محتوا را برای سرویس Kindle Unlimited در دسترس قرار دهند. در شرایط آمازون برای بازوی خود انتشارات خود، می‌گوید که می‌تواند از فروش محتوایی که «توهین‌آمیز یا نامناسب» می‌داند، که ممکن است شامل محتوای «حاوی هرزه‌نگاری» باشد، خودداری کند.

بر اساس برخی برآوردها، آمازون پیشروترین توزیع کننده کتاب الکترونیکی در جهان است که دو سوم یا بیشتر از بازار را در اختیار دارد. کتاب های الکترونیکی را می توان در دستگاه های Kindle سیاه و سفید و همچنین به صورت تمام رنگی در برنامه تلفن همراه Kindle مشاهده کرد.

سه کارشناس حقوق اینترنت که با رویترز مصاحبه کردند، گفتند که آمازون با توجه به حمایت‌های متمم اول بعید است با پیامدهای قانونی مواجه شود.

اریک گلدمن، استاد حقوق دانشگاه سانتا کلارا، گفت که مجموعه قانونی وجود دارد که به طور گسترده از توزیع کنندگان پورنوگرافی و سایر مطالب بالقوه اعتراض آمیز حمایت می کند، حتی اگر ممکن است به دست خردسالان برسد، نظراتی که توسط دو متخصص دیگر تکرار شد.

رتبه بندی سنی و کنترل والدین

پس از اینکه رویترز به اپل در مورد در دسترس بودن پورنوگرافی در برنامه Kindle هشدار داد، آمازون در اوایل ماه جاری رتبه بندی سنی در فروشگاه App را از 4 سال یا بیشتر به 12 سال یا بیشتر تغییر داد. این برنامه در فروشگاه Google Play Alphabet رتبه “نوجوان” را دارد.

شرکت‌ها می‌توانند بنا به صلاحدید خود، یک برنامه را به دلیل نقض قوانین یا دلایل دیگر از فروشگاه برنامه خود حذف کنند. و اپل و آلفابت در گذشته از فروشگاه‌های اپلیکیشن خود برای موارد غیرمجاز بزرگسالان، از جمله حذف برنامه‌هایی که محتوا یا تبلیغات صریح نمایش می‌دهند، نظارت می‌کردند.

هیچ کنترل والدینی برای سرویس Kindle Unlimited وجود ندارد.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: دستورالعمل‌های فروشگاه اپلیکیشن اپل «اپلیکیشن‌هایی را که برای به تصویر کشیدن مطالب جنسی یا پورنوگرافیک اختصاص داده شده‌اند ممنوع می‌کند». توسعه دهندگان برنامه مسئول تعدیل محتوای تولید شده توسط کاربر در پلتفرم های خود هستند و ما با توسعه دهندگان کار می کنیم تا هر زمان که مشکلی پیدا کنیم اقدامات اصلاحی فوری انجام دهیم.

آمازون اعلام کرد که در حال به‌روزرسانی اپلیکیشن Kindle است، بدون اینکه جزئیات خاصی ارائه کند، و خاطرنشان کرد که شرایط آن نیازمند مشارکت والدین برای کاربران زیر 18 سال است.

شهوانی دایناسور و بیگانه

Kindle Unlimited، با قیمت 10 دلار (تقریباً 820 روپیه) در ماه، ترکیبی از کتاب‌های الکترونیکی منتشر شده توسط خود و کرایه‌های سنتی‌تر از مؤسسات انتشاراتی را به کاربران ارائه می‌دهد. محبوبیت این سرویس برای مشتریانی که به دنبال خواندن سریال‌هایی مانند سه‌گانه «بازی‌های گرسنگی» و دیگر آثار پرفروش قبلی مانند «داستان ندیمه» و «بازی ملکه» هستند، افزایش یافته است.

Kindle Unlimited همچنین صنعت کلبه ای از عناوین خود منتشر کرده است که طیف وسیعی از علایق را شامل می شود، از جمله عشق شهوانی مبتنی بر متن، با هزاران عنوان در زمینه های خاص، از جمله دایناسورها و شهوانی بیگانه. محتوای مستهجن را می توان بدون اشتراک در سایت آمازون یافت و با قیمتی کمتر از 2.99 دلار (تقریباً 240 روپیه) خریداری کرد.

به گفته سه نفری که در بخش Kindle کار کرده‌اند، آمازون عموماً به نویسندگان اجازه می‌دهد بدون دخالت خود به صورت آنلاین منتشر کنند و به شکایات معتبر در مورد حق چاپ، محتوا یا سایر مسائل با حذف کتاب پاسخ می‌دهد. آمازون ابزارهای نرم افزاری برای کمک به شناسایی برخی از محتوای غیرمجاز قبل از انتشار دارد.

مردم گفتند که شرکت فناوری سیاتل نرده‌های محافظ سخت‌تری برای سرویس Amazon Kids+ خود دارد، اما خاطرنشان کردند که برای کودکان ۳ تا ۱۲ ساله طراحی و به بازار عرضه شده است و Kindle Unlimited را به عنوان تنها گزینه خدمات اشتراک برای مشتریانی که به دنبال محتوای کتاب با هدف ۱۳ تا ۱۷ سال هستند، باقی می‌گذارد. -قدیمی ها

از روز دوشنبه، مواد بزرگسالان همچنان در Kindle و Kindle Unlimited از طریق برنامه‌های iOS و Android قابل دسترسی بودند.

مطالب مرتبط