آغاز آزمایش اشتراک گذاری وضعیت در فیس بوک و ویژگی های رونویسی صدا

امتیاز دهید post

واتس‌اپ از بسته‌های زبانی برای رونویسی یادداشت‌های صوتی در iOS استفاده می‌کند تا رمزگذاری انتها به انتها را برای همه پیوست‌های رسانه حفظ کند.

طبق گزارش‌ها، واتس‌اپ سه ویژگی جدید را در کانال نسخه بتا برای آزمایش‌کنندگان عرضه می‌کند. اولین ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا چت های خاصی را در iOS قفل کنند. این برنامه پیام‌رسان محبوب همچنین توانایی اشتراک‌گذاری وضعیت خود را با دوستان فیس‌بوک خود مستقیماً از WhatsApp برای Android آزمایش می‌کند. آزمایش‌کنندگان بتا همچنین می‌توانند ویژگی‌ای را آزمایش کنند که یادداشت‌های صوتی ارسال شده در واتس‌اپ را در نسخه‌های بتا اخیر این برنامه در iOS رونویسی می‌کند. طبق گزارش، ویژگی رونویسی صدا تنها موردی است که برای عملکرد به iOS 16 نیاز دارد.

با توجه به ردیاب ویژگی واتس اپ WABetaInfo، نسخه 23.9.0.71 واتس اپ بتا برای iOS پشتیبانی از ویژگی را معرفی می کند که به آزمایش کنندگان بتا اجازه می دهد تا چت ها را برای حفظ حریم خصوصی بیشتر قفل کنند. پس از فعال شدن، این چت ها تنها پس از احراز هویت موفقیت آمیز با استفاده از Face ID یا Touch ID در مدل های قدیمی آیفون باز می شوند. کاربران می توانند به بخش اطلاعات چت رفته و به دنبال بخش جدیدی به نام چت های قفل شده باشند. هنگامی که یک چت قفل می شود، ردیاب گزارش می دهد که نام فرستنده و پیش نمایش پیام ها پنهان است، در حالی که تصاویر و ویدیوها به طور خودکار در کتابخانه عکس های تلفن ذخیره نمی شوند.

سرویس پیام‌رسانی متعلق به متا همچنین در حال تعمیق ادغام خود با فیس‌بوک است و به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت وضعیت WhatsApp خود را با دوستان خود در سرویس شبکه اجتماعی در نسخه 2.23.9.22 WhatsApp بتا برای اندروید به اشتراک بگذارند. قبلاً از کاربران خواسته می شد تا وضعیت خود را در فیس بوک به اشتراک بگذارند، اما این امر مستلزم ترک برنامه است. به گفته WABetaInfo، این ادغام به کاربران اجازه می دهد تا وضعیت اشتراک گذاری خود را انتخاب کنند، به این معنی که به طور پیش فرض غیرفعال می شود.

واتس‌اپ همچنین اخیراً قابلیت رونویسی صدا را در نسخه 23.9.0.70 واتس‌اپ بتا برای iOS آغاز کرده است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوای یک یادداشت صوتی را بدون نیاز به اتصال یک جفت هدفون یا پخش آن از طریق بلندگوی تلفن، طبق ردیاب ویژگی، بخوانند. این می تواند در مواقعی مفید باشد که خواندن یک یادداشت صوتی ممکن است آسان تر از گوش دادن به آن باشد.

WABetaInfo می گوید که قابلیت رونویسی صدا در iOS بر روی دستگاه انجام می شود و نه در سرورهای واتس اپ. این بدان معناست که یادداشت‌های صوتی همچنان با رمزگذاری سرتاسر مانند پیام‌ها و سایر پیوست‌ها محافظت می‌شوند. این برنامه از بسته‌های زبانی قابل دانلود برای فعال کردن رونویسی به زبان‌های مختلف استفاده می‌کند. متن رونوشت‌های یادداشت صوتی نیز نمایه‌سازی می‌شود و طبق گزارش قابل جستجو است.

مطالب مرتبط