فیس بوک موفق شد مشکل خودکار درخواست های دوستی را برای سایر کاربران برطرف کند

امتیاز دهید post

بر اساس یک گزارش، فیس بوک به طور تصادفی کاربران را هنگام بازدید از پروفایل آنها با ارسال درخواست دوستی به آنها اطلاع داد.

طبق گزارش‌ها، فیس‌بوک تحت تأثیر باگی قرار گرفته است که به طور خودکار درخواست دوستی را برای سایر کاربران ارسال می‌کند، مشکلی که شرکت می‌گوید آن را حل کرده است. کاربران اخیراً در توییتر شکایت کردند که سرویس شبکه اجتماعی بلافاصله پس از بازدید از پروفایل آنها درخواست هایی را برای کاربران ارسال می کند. این مشکل توسط چندین کاربر، هفته‌ها پس از اخراج بیش از 11000 کارمند یا 13 درصد از نیروی کار خود – که اکثراً شامل مهندسان و تیم‌های فناوری مجاور در دور دوم اخراج‌های خود در سال جاری بودند، مشاهده شد.

روز جمعه، کاربران شروع به شکایت کردند که فیس بوک به محض بازدید از پروفایل کاربر، به طور خودکار درخواست دوستی را برای کاربر ارسال می کند. کاربر توییتر باوید مک جاوید (@bavidmcjavid) یک صفحه ضبط شده از این نقص را به اشتراک گذاشت که نشان می دهد برنامه فیس بوک دکمه افزودن دوست را بدون هیچ ورودی کاربر انتخاب می کند و کاربر را مجبور می کند به صورت دستی درخواست دوستی را لغو کند.

چندین کاربر دیگر در توییتر از همین مشکل شکایت کردند و یکی از کاربران اظهار داشت که هر شخصی که آنها را تحت تعقیب قرار می دهد – مشاهده یک نمایه به صورت خصوصی بدون اطلاع کاربر – به طور خودکار درخواستی از آنها دریافت می کند. کاربر دیگری نیز گفت که آنها با همین مشکل روبرو هستند و افزود که “شب اشتباه” بود که سالنامه خود را برای تعقیب سایر کاربران مرور کرد.

مدت کوتاهی پس از شناسایی این نقص، مجوید در توییتی نوشت که به نظر می رسد مشکل حل شده است. در همین حال، متا بیانیه ای را با The Daily Beast به اشتراک گذاشت و فاش کرد که باگی را که باعث این مشکل شده بود، برطرف کرده و بابت این مشکل عذرخواهی کرده است.

ما یک اشکال مربوط به به‌روزرسانی اخیر برنامه را برطرف کردیم که باعث شد برخی از درخواست‌های دوستی فیس‌بوک به اشتباه ارسال شوند. یکی از سخنگویان متا به Daily Beast گفت: ما جلوی این اتفاق را گرفته‌ایم و از هر گونه ناراحتی که ممکن است ایجاد کرده باشد عذرخواهی می‌کنیم.

مشکلی که باعث شد فیس‌بوک پس از بازدید از پروفایل آن‌ها درخواست‌هایی را برای دیگر کاربران ارسال کند، حدود یک ماه پس از اعلام دور دوم اخراج متا در سال جاری رخ داد. به عنوان بخشی از “سال کارآمدی” مدیر عامل متا، مارک زاکربرگ، این شرکت آماده است تا هزاران کارمند را استخدام کند و هزینه ها را با استفاده از روش های مختلف – از جمله پرداخت پاداش کمتر برای برخی از کارمندان – تا پایان سال کاهش دهد.

مطالب مرتبط