«این عشقه»؛ یک فیلم ساده، سرراست با چاشنی عشق

امتیاز دهید post

مجله نماوا، زهرا مشتاق

قرار نیست همیشه فیلم‌های پیچیده، جدی و تفکر برانگیز نگاه کنیم. گاهی لازم است به خودمان زنگ تفریح بدهیم و به فیلم‌های آسانی نگاه کنیم که خستگی‌هایمان را کنار بزند و حتی به مشکلات نفس‌گیری مثل از دست دادن کار یا از هم پاشیدگی زندگی، نه با جزع و فزع، بلکه به شکلی منطقی و قابل پذیرش نگاه کنیم. درست مثل همین فیلم؛ «این عشقه».

البته مادرها انگار در همه جای دنیا، اغلب، در پی وصل کردن هستند. و می‌خواهند به طور جدی دخترها یا پسرهایشان را از تنهایی در بیاورند و به سمت یک رابطه تازه بکشانند. گرچه بچه‌ها کمتر یا اصلا هیچوقت، به تنهایی مامان باباهایشان فکر نمی‌کنند. شاید چون بچه‌ها برای والدین‌شان همیشه بچه‌هایی هستند که در هر سنی هم که باشند، چیزی هست که آنها را شایسته دریافت کمک و مراقبت قرار بدهد. می‌شود یک فهرست طولانی از چیزهایی که والدین را ملزم و راغب به حفاظت می‌کند، تهیه کرد.

یک فیلم ساده، سرراست، کمی خنده‌دار با چاشنی عشق از خلال غذاهای رنگین و تابستانی اسپانیایی، برای این که یکی دو ساعت سرت را خلوت را کنی و به هیچ چیزی فکر نکنی و خودت را دربست در اختیار تصاویر روشن و لوکیشن‌های پرنوری قرار بدهی، تا غصه‌ها و تیرگی، خواب برود و فراموش بشود. چشمت را به خیانت شوهرت ببندی و سرت را بچرخانی و سمت دیگر سرنوشت را ببینی و تعجب کنی از سرعت زندگی.

و اینکه زندگی برای هیچ سوگی، هر اندازه عظیم و جانکاه، هیچوقت متوقف نمی شود. چون زندگی مثل یک بازیگر است که می تواند همیشه با نقش های تازه و عجیبش، تماشاگرانش را غافلگیر کند. خوب است که چیزی به نام زندگی وجود دارد تا از روی قصه های آن یک عالمه فیلم ساخته بشود. از فیلم های خیلی خیلی سخت تا فیلم های خیلی خیلی آسان. فیلم هایی که برای همه‌اش مخاطبانی وجود دارد که منتظرش هستند.

تماشای «این عشقه» در نماوا

نوشته «این عشقه»؛ یک فیلم ساده، سرراست با چاشنی عشق اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط