موزیلا فایرفاکس به صورت پیش فرض ردیاب‌های تبلیغاتی را مسدود خواهد کرد

امتیاز دهید post

فایرفاکس سال‌هاست که به کاربرانش اجازه می‌دهد تا «ردیاب‌های تبلیغاتی» (Ad Tracker) را غیر فعال کنند و حالا در تاییدیه موزیلا، این مرورگر در نسخه‌های آتی خود به سیستمی مجهز خواهد شد که به طور پیش فرض خودش این کار را انجام می‌دهد و بنابراین دیگر نیازی به دخالت کاربر نیست.

با توجه به اطلاعات به دست آمده، استراتژی جدید موزیلا در قبال ردیاب‌های وب‌سایت‌ها سه مرحله دارد. در مرحله اول فایرفاکس ۶۳ تمام ردیاب‌هایی (به خصوص‌ تبلیغاتی‌ها) که بارگذاری آن‌ها بیش از ۵ ثانیه طول کشیده و سرعت وب‌گردی را کاهش می‌دهند، مسدود خواهد کرد. موزیلا برنامه دارد تا نسخه کامل فایرفاکس ۶۳ را در ۲۳ اکتبر (۱ آبان) منتشر کند.

سپس در فایرفاکس ۶۵، مرورگر فضایی که ردیاب‌های شخص ثالث برای جمع آوری اطلاعات در دسترس دارند را بلاک کرده و کوکی‌هایشان را حذف می‌کند. به اضافه این‌ها، موزیلا در حال کار روی یک مسدود کننده کریپتو ماینینگ و ردیاب‌های اثر انگشت (برای تشخیص هویت) نیز است.

موزیلا برنامه دارد تا با این سه مرحله، امنیت و سرعت وب‌گردی کاربران را افزایش دهد. البته چون هر سه آن‌ها فعلا در مرحله تست به سر می‌برند، بنابراین ممکن است که جابه‌جایی‌ها را شاهد باشیم. بد نیست بدانید کاربران Firefox Nightly (نسخه بتا فایرفاکس) هم اکنون می‌توانند ویژگی مسدودسازی ردیاب‌ها را امتحان کنند.

The post موزیلا فایرفاکس به صورت پیش فرض ردیاب‌های تبلیغاتی را مسدود خواهد کرد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط