تیم کوک: اپل با آیفون های جدیدش به دنبال «خدمت به همه» است

امتیاز دهید post

موبایل های آیفون هم اکنون با قیمت پایه 449 دلار قابل خریداری هستند. اما اگر به دنبال یکی از مدل های تازه معرفی شده باشید، باید مبلغی بین 749 دلار الی 1449 دلار در آمریکا بپردازید. در این بین کافیست سوار هواپیمایی به مقصد اروپا شده و همین دیوایس ها را در آن قاره تهیه کنید تا کمینه و بیشینه قیمت به 1000 الی 2000 دلار افزایش پیدا کند.

بعد از مراسم روز چهارشنبه، تیم کوک، مدیرعامل اپل در مصاحبه ای با نشریه ژاپنی Nikkei به صحبت درباره قیمت گذاری در حال افزایش آیفون ها پرداخته و برخی از پروسه های ذهنی که به عرضه آیفون XS Max و آیفون XR منجر شده است را تشریح کرده.

به گفته تیم کوک اپل درک می کند که مردم نیازمند بازه های قیمت گوناگون هستند و هدف غایی این کمپانی «خدمت به همه» است؛ هدفی که با عرضه آیفون 7 با قیمت جدید 449 دلار و عرضه آیفون 8 سال پیش با قیمت 599 دلار میسر می گردد. علاوه بر این، اپل می داند که برخی از مشتریان تمایل به دستیابی قابلیت های آیفون X با قیمتی پایین تر هستند و اینجاست که آیفون XR وارد صحنه می شود.

اگرچه قابلیت های این موبایل دقیقاً با قابلیت های آیفون XS و XS Max برابر نمی کنند اما این موبایل کماکان از چیپست A12 بیونیک و طراحی تمام نمایشگر بهره مند شده است. ضمناً به امید جلب توجه گستره عظیم تری از مشتریان، این موبایل در رنگ های متنوع تری عرضه می شود.

از نظر چرایی ساخت آیفون XS، به نظر می رسد که اصلی ترین دلیل توسعه این موبایل به یکی از ابداعات آیفون X باز می گردد. به گفته مدیرعامل اپل، «گروه عظیمی از مردم حاضر به پرداخت پول» بابت ابداعات تازه این موبایل و ارزش محصولی که با خود به همراه می آورد هستند. به همین شکل، آیفون XS Max هم برای گروه کوچکتری از همان افراد ساخته شده که صرفاً نمایشگری بزرگ تر می خواهند.

به عنوان سخن نهایی، تیم کوک می گوید که «نقش آیفون در زندگی افراد» طی دهه اخیر «پر رنگ تر از همیشه» شده و به همین خاطر است که مشتریان حاضر به پرداخت ارقام بالاتر برای آخرین دیوایس های اپل هستند، چه این دیوایس آیفون های جدید باشد و چه دیگر محصولاتش نظیر اپل واچ یا آیپد.

The post تیم کوک: اپل با آیفون های جدیدش به دنبال «خدمت به همه» است appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط