ایلان ماسک با آجرهای ارزان برج قرون وسطایی می سازد

امتیاز دهید post

به تازگی ایلان ماسک اعلام نموده که قصد دارد یک برج قرون وسطایی بسازد و این برج حاصل بازیافت بخشی از خاک استفاده شده در تونل های حفر شده بورینگ کمپانی به شمار می‌رود.

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، در حال سرمایه گذاری روی پروژه های تونل زیرزمینی است اما در این میان برخی اهداف بلند مدت را نیز دنبال می کند. برای مثال وی یک قرارداد ساخت و ساز برای طراحی یک برج مراقبت قرون وسطایی امضا کرده که قرار است مقرر جدید شرکت بورینگ کمپانی باشد.

او روز گذشته در پورفایل توییتر شخصی‌اش در این باره عنوان کرد:

«برای اولین بار ساختمان TBC HQ با آجرهای بورینگ کمپانی به شکل یک برج قرون وسطی ساخته خواهد شد.»

ماسک از مدت ها پیش درباره‌ی اهداف بلند مدت بورینگ کمپانی صحبت کرده بود. این شرکت که یکی از مجموعه های زیر نظر ایلان ماسک به حساب می آید، به منظور حل مشکلات ترافیکی شهر لس آنجلس، ساخت شبکه ای از تونل ها زیر این شهر را در دستور کار قرار داده بود.

مسئولان این کمپانی به دنبال راهی برای استفاده صحیح از مصالح استخراج شده بودند و حتی قرار بود برای کمک به حفاظت از محیط زیست به جای سیمان سراغ این مواد بروند. پس از آن او اعلام کرد با استفاده از خاک های تونل زیر شهر لس آنجلس، کیت های آجری مخصوصی ساخته می‌شوند که هم ارزانند و هم سازگار با محیط زیست.

همچنین او درباره چگونگی استفاده از خاک برای ایجاد آجرهای متصل به هم و لگویی صحبت کرده بود. جالب این است که به نظر می رسد لگوهای مذکور در برابر زلزله نیز مقاومت بالایی داشته باشند. قیمت خرید این آجرها تنها ده سنت است و نخستین فروشگاه آجرهای بورینگ کمپانی طی دو ماه آینده فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

ایلان ماسک با انتشار مطلب دیگری در توییتر وعده داده که از این آجرها برای ساخت خانه های ارزان قیمت استفاده خواهد شد و این آجر‌های به صورت مجانی در اختیار سازندگان قرار خواهد گرفت.

مجانی بودن این آجر‌ها چندان هم عجیب نیست چرا که بورینگ کمپانی مجبور است به هر شکل ممکن میزان خاک حاصل شده از حفر تونل‌های بزرگ را جابجا کند. به همین دلیل ایلان ماسک سعی کرده با استفاده از روشی خلاقانه این مسئله را آسان کند.

تماشا کنید: حرکت ماشین تسلا در تونل بورینگ کمپانی

The post ایلان ماسک با آجرهای ارزان برج قرون وسطایی می سازد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط