توسعه صنعت کانکس [رپورتاژ آگهی]

امتیاز دهید post

شاید تا چند سال پیش تر نام کانکس فقط به سازه های اسکان موقتی یا کیوسک های ساده اطلاق می شد که بیشتر در کارگاه های ساختمانی قابل رویت بودند. اما امروزه با ورود دانش تخصصی مهندسی و پیشرفت صنعت پیش ساختگی شاهد تولید انواع کانکس با سبک ها و کاربری های متفاوتی هستیم که در این مطلب نگاهی گذرا به چند نمونه پرکاربرد آنها خواهیم داشت.

کانکس اداری

همانگونه که پیش تر به آن اشاره شد با بوجود آمدن مصالح نو ظهور و ابزارآلات جدید ساخت فضا های مورد نیاز به سبک پیش ساخته به دلیل مزایای آن رواج بیشتری یافته که یکی از زمینه های پرکاربرد آن امروزه در ایجاد دفاتر اداری بوده که با نام کانکس اداری شناخته می شود. این سازه در ابعاد مختلف و با انواع طرح ، رنگ و امکانات امروزه توسط تولید کنندگان این صنعت طراحی و عرضه می گردد.از جمله موارد استفاده کانکس اداری برای شرکت ها و سازمانهایی است که به دلیل توسعه کار خود نیاز به فضای اداری بیشتری جهت مستقر نمودن کارمندان جدید خود دارند که به سادگی با تهیه یک کانکس اداری در عرض چند ساعت می توانند دفتر جدید خود را به بهره برداری برسانند.زیبایی ظاهری ، قابلیت جابجایی ، امکان تغییر در پلان داخلی و حتی ساخت مطابق نیاز های کاربری از جمله مزایای کانکس اداری بوده که باعث استقبال سازمانها از آن گردیده.

کانکس انباری

خرید کانکس ویلایی

انبار های بزرگ سوله مانند که گاها برای بخش تولید کارخانجات نیز بکار می روند از دیگر موارد استفاده کانکس بوده که دارای ابعاد بسیار بزرگتری نسبت به کیوسک های معمولی بوده چرا که در برخی موارد نیاز به تردد خودرو های سنگین جهت تخلیه بار یا بارگیری به داخل آنها وجود داشته. بیشتر از این نوع سازه در گارگاه های بزرگ عمرانی و انبار کارخانجات تولید جهت نگهداری مواد اولیه مورد نیاز استفاده شده و به سوله پیش ساخته نیز گاها نامیده می شود.

کانکس فروشگاهی سیار

خرید کانکس فروشگاهی

دیگر موردی که می توان به کاربرد سازه های پیش ساخته اشاره کرد استفاده از آنها به عنوان فروشگاه های سیار بوده که در واقع این سازه تشکیل شده از یک کانکس چرخدار که می توان آن را به راحتی از طریق اتصال به یک خودرو از محلی به محل دیگر جابجا نمود تا بهترین مکان از نظر پتانسیل فروش مناسب را تعیین نمود. استفاده از این سازه در مواردی که مراسم یا نمایشگاهی بطور موقت دایر گردیده بسیار رواج دارد که می توان نمونه های بارز این کانکس چرخدار یا فروشگاه های سیار را در مراکز تفریحی ، جنگلی ، جلوی استادیوم های ورزشی در هنگام برگزاری مسابقات و محل های توریستی مشاهده نمود. البته این فروشگاه های سیار خود دارای گونه های متفاوتی بوده که با توجه به نوع خدمات طراحی آنها نیز متفاوت بوده اما کافی شاپ سیار ، فست فود های کوچک و کترینگ ها جز پر کاربرد ترین آنها محسوب می گردد.

کانکس های ویلایی

کانکس ویلایی

استفاده از سازه های پیش ساخته جهت احداث خانه یا ویلا نیز جز مواردی است که در سالهای اخیر شاهد رشد آن بوده ایم چرا که ساخت سریع ، قیمت مناسب ، امکانات داخلی و طرح های متنوع این نوع کانکس ها باعث گردیده تا بسیاری آن را به ساخت ویلا با روش های سنتی بنایی ترجیح داده و ویلای خود را از این طریق بنا کنند. از دیگر مزایای کانکس ویلایی می توان به قابلیت حمل آن اشاره کرد که چنین امکانی در خانه های سنتی وجود نداشته اما در این ویلا های پیش ساخته بدلیل وزن پائین مصالح بکار رفته و نوع اتصال قطعات به یکدیگر ، می توان به راحتی سازه را از جای بلند کرده و به محل دیگری منتقل نمود و همچنین همین وزن کمتر مصالح و ساختار اتصالات آن باعث مقاومت بسیار بالای آنها در برابر زلزله گردیده است.
کاربرد ها و زمینه های استفاده از کانکس به اینجا ختم نشده و بسیاری از موارد دیگر مانند کیوسک های مطبوعاتی ، سازه های نگهبانی ،بوفه های مدارس ،واحد های سرایداری، گیت ها و سازه های صنعتی در این رشته وجود دارد که همواره در حال توسعه بوده اما آنچه در بالا آمد فقط چند نمونه از پر کاربرد ترین نوع های آنها می باشد.

The post توسعه صنعت کانکس [رپورتاژ آگهی] appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط