محققان هلندی پهپادی شبیه به مگس ساخته‌اند [تماشا کنید]

امتیاز دهید post

به تازگی محققان هلندی موفق شده اند که پهپادی شبیه به مگس طراحی کنند که می‌تواند در سرعت بالا تغییر مسیر ناگهانی دهد. آنها این گجت که با الهام گرفتن از پرواز مگس میوه طراحی شده را DelFly Nimble نام گذاری کرده اند.

تیم تحقیقاتی این پروژه از مهندسین آزمایشگاه وسایل نقلیه کوچک (MAVLab ) دانشگاه صنعتی دلفت و محققان دانشگاه واخنینگن تشکیل شده است. آنها موفق شده‌اند یک پهپاد خودران با بال‌های متحرک توسعه دهند که می‌تواند نحوه پرواز یک مگس میوه را تکرار کند.

مطمئناً اگر شما نحوه پرواز مگس را مشاهده کنید، می‌بینید که مانورپذیری بالایی دارد و می تواند ناگهان ۹۰ درجه‌ تغییر مسیر دهد. پهپاد مذکور نه تنها می‌تواند این حرکت را تکرار کند بلکه زاویه تغییر مسیر‌های لحظه‌ای آن گاهاً از ۹۰ درجه نیز بیشتر می‌شود.

البته این دانشمندان با ساخت پهپادی شبیه به مگس سعی دارند که با دینامیک پرواز مگس های میوه آشناتر شوند اما اکنون قابلیت‌های خارق العاده‌ی این پهپاد موجب شده که برخی شرکت‌ها به خرید آن علاقه مند گردند.

چهار بال این پهپاد در هر ثانیه ۱۷ مرتبه بالا و پایین می‌رود. بدین ترتیب DelFly می‌تواند شتاب بسیار بالایی برای حرکت به جلو یا کنار داشته باشد. از این رو پهپاد یاد شده قادر است به سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت برسد، حرکات آکروباتیک انجام دهد و در صدمی از ثانیه ۱۸۰ درجه بچرخد.

علاوه بر این طول ۳۳ سانتی متری و وزن ۲۹ گرمی این پهپاد موجب شده که بهره وری مناسبی برای آن به ارمغان آورد. بدین صورت که پهپاد یاد شده می‌تواند طی ۵ دقیقه مسافتی بیش از یک کیلومتر را بپیماید.

DelFly Nimble در واقع اولین پهپاد MAVLab است که با استفاده از قطعات آماده مصرف و به روش کاملاً حرفه‌ای تولید می‌شود. علاوه بر این زمان پرواز بالای پهپاد مذکور موجب می‌شود که بتوان از آن در موارد زیادی استفاده کرد و به احتمال قوی شاهد تلاش‌های مشابهی در زمینه شبیه سازی پرواز مگس‌ها خواهیم بود.

The post محققان هلندی پهپادی شبیه به مگس ساخته‌اند [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط