رکوردشکنی چیپست اپل A12 در بنچمارک آنتوتو

امتیاز دهید post

اپل در جریان رونمایی از آیفون های ۲۰۱۸ مدعی شد که چیپست A12 بایونیک به کار رفته در آیفون های XS، Xs Max و XR قوی ترین تراشه به کار رفته در موبایل های هوشمند است. ادعایی که در نگاه اول شاید کمی اغراق آمیز به نظر رسیده یا برخی با دیده تردید به آن نگاه کنند، با این حال تست های آنتوتو نیز بر آن صحه گذاشته اند.

آیفون XS در تست های پردازنده، پردازشگر گرافیکی، UX و مموری به ترتیب امتیازهای ۱۳۳۵۶۱، ۱۵۰۹۳۱، ۶۶۴۷۴ و ۱۲۵۹۹ را کسب کرده که برابر با امتیاز کلی ۳۶۳۵۲۵ است و این در حالی است که اغلب پرچمدارهای اندروید مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ در آنتوتو امتیازی بالاتر از ۲۹۰ هزار را کسب نکرده اند؛ موفقیتی که مدیون چیپست قدرتمند اپل A12 است.

این چیپ شش هسته ای در مقایسه با چیپست A11 به کار رفته در آیفون های ۱۰،۸ و ۸ پلاس از نظر توان پردازشی ۳۳ درصد، از نظر پردازش گرافیکی ۱۰۰ درصد، در بخش UX حدود ۵۰ درصد و در زمینه مموری ۲۰ درصد بهبود پیدا کرده و همین عامل باعث شده آیفون Xs با اختلاف بر صدر جدول آنتوتو تکیه بزند.

چیپست A12 بایونیک شامل دو هسته پردازشی پر قدرت است که نسبت به مدل قبلی ۱۵ درصد قوی تر شده اند. علاوه بر این میزان مصرف انرژی چهار هسته با توان کمتر نیز ۵۰ درصد بهبود پیدا کرده است.

تراشه A12 نخستین پردازنده ۷ نانومتری به کار رفته در موبایل ها است اما در ماه آتی شاهد معرفی هواوی میت ۲۰ و ۲۰ پرو با کایرین ۹۸۰ خواهیم بود که بر اساس معماری ۷ نانومتری توسعه پیدا کرده است. این چیپست هم در بنچمارک های تایید نشده به امتیاز قابل توجه ۳۵۰ هزار دست پیدا کرده که آن را به رقیبی قدر در دنیای چیپست های موبایل بدل خواهد کرد.

The post رکوردشکنی چیپست اپل A12 در بنچمارک آنتوتو appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط