عکاس ایرانی با قطعات دوربینی شکسته ساعت هوشمند ساخت

امتیاز دهید post

یک عکاس خلاق و مبتکر ایرانی به نام علیرضا رستمی موفق شده با استفاده از قطعه های دوربین قدیمی شکسته، یک ساعت هوشمند منحصر به فرد ضد آب بسازد و با آن عکاسی کند.

این عکاس جوان از قطعات یک دوربین شکسته Seagull Twin-Lens Reflex یا (TLR) استفاده کرده و گجت خلاقانه‌ی خود را به عرصه ظهور رسانده است. او مدعی شده با این دستگاه که گجت شاتر (Gadget Shutter) نام دارد، به طور دستی یا به وسیله یک تایمر داخلی می‌توان عکس برداری نمود.

عکاس ایرانی ۳۳ ساله پس از باز کردن قطعات مختلف دوربین، سعی کرد از مکانیزم شاتر، دوباره بهره ببرد و طرح ‌های مشابه زیادی را امتحان نمود تا چنین گجتی را آفرید.

علیرضا رستمی پس از خارج کردن شاتر دوربین، آن را روی بند چرمی ساعت قرار داد و پس از آن مطمئن شد که ساعت می تواند عکس بگیرد. از این رو فیلم‌های عکاسی را به پشت شاتر منتقل نمود تا تصاویر عکسبرداری شده روی این فیلم‌ها ثبت گردند.

در این ساعت، ویژگی های مختلفی نظیر اتصال به فلش با استفاده از سیم، امکان تغییر پس زمینه جهت تغییر زوم و امکان تغییر سرعت شاتر تعبیه شده است که گزینه‌های گوناگونی را در اختیار عکاس قرار می‌دهد. علاوه بر این گجت شاتر ضدآب بود و می تواند زمان را نیز نشان دهد.

این عکاس خلاق موفق شده با این ساعت، عکس هایی از مبلمان، باقچه و محیط کلی خانه‌اش ثبت کند. علیرضا رستمی درباره‌ی گجت شاتر خاطرنشان نمود:

«پس از آن که دوستانم ایده ساخت یک دوربین عینکی را مطرح کردند، جرقه‌های ساخت چنین ساعتی در ذهنم پدیدار شد. به همین دلیل یک دوربین عکاسی شکسته از مغازه‌ای خریداری کردم. صاحب این دوربین، آن را شکسته بود و به علت نبود قطعات لازم، نتوانسته بود آن را تعمیر کند. با بررسی دوربین متوجه شدم که شاترش سالم است و سعی کردم با آن عکسبرداری کنم.»

The post عکاس ایرانی با قطعات دوربینی شکسته ساعت هوشمند ساخت appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط