نوجوانی استرالیایی، 90 گیگابایت از اطلاعات محرمانه اپل را به سرقت برد [به روز رسانی]

امتیاز دهید post

اخیراً نوجوانی استرالیایی به خاطر دسترسی چندباره به شبکه بک اِند اپل، با اتهامات مجرمانه مواجه شده است. وکیل این نوجوان می گوید که دلیل کار رو، علاقه ای بوده که به کمپانی اپل دارد و وی همواره «رویای» کار کردن در این شرکت را در سر می پرورانده است. به گزارش روزنامه استرالیایی The Age، او توانسته 90 گیگابایت از «فایل های امن» و اکانت های مشتریان را به سرقت ببرد؛ با این حال مشخص نیست که او دقیقاً به کدام بخش از زیرساخت شبکه اپل دسترسی یافته است.

در گزارش ها آمده که نوجوان ساکن ملبورن، چندین در پشتی توسعه داده و تا زمان حمله پلیس به منزل پدری اش که به کشف برخی از فایل های ربوده شده و فولدری شامل دستورالعمل ها با نام بسیار واضح «Hacky Hack Hack» منجر شد، از شناسایی خود جلوگیری کرده است. پلیس استرالیا ضمناً دو لپ تاپ، یک موبایل هوشمند و یک هارد درایو را نیز کشف و ضبط کرده است.

این هکر کم سن و سال از نوعی نرم افزار استفاده کرده که به او در دسترسی به شبکه اپل یاری رسانده است، اما اطلاعاتی درباره کاربرد این نرم افزار نیز در دسترس نیست. او هم اکنون گناهکار شناخته شده و طی ماه آتی میلادی، حکم خود را دریافت کرده است. در این بین، اپل هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده.

مثل همیشه، این نخستین باری نیست که یک هکر قادر به دستیابی به اطلاعات اپل بوده است. در معروف ترین مثال، هکرها توانستند از طریق یک کمپین فیشینگ، به اکانت آی کلاد چندین سلبریتی دسترسی پیدا کنند و تصاویر شخصی برخی از قربانیان را در فضای مجازی منتشر کردند. این احتمال وجود دارد که هکر استرالیایی هم به برخی از اکانت های آی کلاد نفوذ کرده باشد. در تازه ترین مثال نیز، گروه Turkish Crime Factory مدعی شد که اطلاعات صدها میلیون اکانت آی کلاد را به سرقت برده است؛ اما در نهایت مشخص شد که آنها به اطلاعاتی از پیش عمومی دسترسی یافته اند.

[تاریخ انتشار خبر اولیه: ۲۶ مرداد ۹۷ ]

به روز رسانی:

به تازگی اپل عنوان نموده که درجریان این حمله‌ی سایبری، دیتا و اطلاعات شخصی کاربران به سرقت نرفته‌ است.

به گفته‌ی سخنگوی اپل، کارکنان بخش امنیت این کمپانی سریعاً موفق شدند دسترسی غیر مجاز این نوجوان را شناسایی کرده، جلوی آن را گرفته و مراتب را به نیروی پلیس گزارش دهند. کمپانی کوپرتینویی به کاربرانش اطمینان خاطر داد که در جریان این اتفاقات، هیچگونه دیتایی از اطلاعات شخصی آنها به سرقت نرفته است.

The post نوجوانی استرالیایی، 90 گیگابایت از اطلاعات محرمانه اپل را به سرقت برد [به روز رسانی] appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط