معرفی نسل جدید BYD چين پرو؛ 285 اسب بخار برای سدان هیبریدی چینی

امتیاز دهید post

شرکت بی وای دی در سال 1995 فعالیت خود را آغاز نمود و اولین پروژه هایش در رابطه با تولید باتری های قابل شارژ در چین با موفقیت انجام شد. شعار این کمپانی “رویاهایت را بساز” است و تمام هدف های این شرکت در راستای رسیدن به همین مهم و طی کردن پله های ترقی برای رسیدن به آمار فروش اقساطی بالاتر و تحویل خودروهای بیشتر تعیین شده است.
همانطور که احتمالا بدانید شرکت بی وای دی نام خودروهای خود را از روی سلسله های حاکم چین انتخاب می کند و دو سلسله ی تانگ و چین (که نام این کشور نیز از روی آن برداشته شده) جز معروف ترین سلسله های حکومتی این کشور محسوب می شوند.شاید بتوان BYD چين پرو را یکی از زیباترین سدان های تولید شده توسط خودروسازان چینی دانست. این اتومبیل قرار است بطور رسمی در 20 سپتامبر در بازار چین معرفی شود. نسل قبلی این خودرو جز پر فروش ترین خودروهای هیبریدی در جهان بود و این نسل نیز قصد دارد تا تجربه ی موفق نسل قبلی را تکرار کند.
مدل چین پرو یا Qin Pro اولين بار توسط بی وای دی در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش درآمد. چین پرو در صورت ورود به بازار در سه تیپ کلی بنزینی، الکتریکی و هیبریدی (PHEV) عرضه خواهد شد.نمونه ى بنزینی چین پرو به با دو پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت 109 اسب بخار و 1.5 لیتری توربو با قدرت 154 اسب بخار به فروش میرسد. مدل الکتریکی مجهز به یک موتور برقی 163 اسب بخاری قادر است با یک بار شارژ مسافت 500 کیلومتر را طی نماید. اما بهترین انتخاب قطعا نمونه هیبریدی خواهد بود که موتور 1.5 لیتری توربو را با موتور برقی ادغام کرده و به قدرت ایده آل 285 اسب بخاری دست یافته است.

BYD این نسخه را به طور مختصر DM نامگذاری کرده که مخفف دو موتوره (Dual Motor) است. بی وای دی اعلام کرده مصرف سوخت این خودرو حدود یک لیتر در هر صد کیلومتر است.
قیمت نسخه بنزینی در بازار چین از 100 هزار یوان (حدود 200 میلیون تومان) شروع شده و در نسخه های برقی و هیبریدی با توجه به یارانه پرداخت شده از طرف دولت چین قیمت این خودرو به ترتیب 170 و 160 هزار یوآن خواهد بود. بنابراین مشخص است که گزینه هیبریدی با قیمت کمتر و قدرت بیشتر نسبت به نسخه تمام برقی انتخاب بهتری به شمار می ‌آید.چین پروطراحی داخلی چین پرو کاملا مدرن است. مخصوصا خطوط لبه دار و تیز به کار رفته در داخل هیجان یک خودرو اسپرت را القا می‌ کند. همچنين يک نمایشگر لمسی 12.5 اینچی با قابلیت چرخش بر روی داشبورد قرار دارد كه اطلاعات لازم را در اختیار راننده و سرنشین ها قرار دهد.

The post معرفی نسل جدید BYD چين پرو؛ 285 اسب بخار برای سدان هیبریدی چینی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط