هارد دیسک جدید ADATA می تواند تا 3000 کیلوگرم فشار را تحمل کند

امتیاز دهید post

هارد دیسک جدید ADATA می تواند تا 3000 کیلوگرم فشار را تحمل کند. این شرکت ادعا می کند HD830 مقاوم ترین هارد دیسکی است که تاکنون ساخته شده است.

اگر قصد دارید حافظه ذخیره سازی اکسترنال تهیه کنید شاید SSD ها انتحاب بهتری باشند. SSD ها فاقد قطعات مکانیکی هستند و به همین دلیل از بسیاری آسیب هایی که ممکن است هارد دیسک ها را تهدید کند در امان هستند اما در عین حال قیمت بسیار بالاتری دارند و گاهاً در ظرفیت های کمتری ارائه می شوند.

هارد دیسک HD830 آمده تا مشکلات مقاومت هارد دیسک ها در برابر ضربه، آب و گرد و غبار را حل کند. این محصول ADATA بدنه ای آلومینیومی دارد و به بخش های ضد ضربه سیلیکونی مجهز شده است. با وجود اینکه داخل آن یک هادر دیسک 2.5 اینچی تعبیه شده ولی قاب بزرگش ظاهری عظیم به آن داده است اما با توجه به محافظتی که ADATA از آن سخن می گوید به نظر می رسد ابعاد بزرگتر ارزشش را داشته باشد.

این هارد دیسک به درگاه USB-C مجهز است که به پوششی برای محافظت آن در نظر گرفته شده. همچنین به لطف استاندارد IP68 در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم است و می تواند تا 2 ساعت در عمق 2 متری آب دوام بیاورد.

هارد دیسک HD830

هارد دیسک HD830 از استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 بهره می برد و بر اساس آن می تواند در سقوط از ارتفاع 1.22 متری هم جان به در ببرد. طراحی ساخت 3 لایه ای نیز محافظت کاملی از دستگاه را فراهم می کند. این 3 لایه شامل لایه ای سیلیکونی در بخش خارجی، لایه های جذب ضربه و در نهایت لایه های نگه دارنده هارد دیسک هستند.

به گفته ADATA بسیاری از هارد دیسک های اکسترنال در زمان سقوط همچنان به کارکرد خود ادامه می دهند که این موضوع می تواند منجر به خطای کارکرد یا حتی ایجاد سکتور خراب (بد سکتور) شود. هارد دیسک HD830 به حسگرهای ضربه مجهز شده که در صورت دریافتن ضربه به صورت خودکار موجب توقف کارکرد هارد دیسک می شوند. در این هنگام چراغ قرار گرفته روی بدنه دستگاه نیز به رنگ قرمز چشمک می زند. پس از اینکه تهدید رفع شد چراغ به رنگ آبی تغییر می کند تا خبر از ادامه کارکرد عادی دستگاه دهد.

هارد دیسک HD830

این هارد دیسک در ظرفیت های 2، 4 و 5 ترابایت و رنگ های آبی و مشکی عرضه می شود. ADATA گارانتی 3 ساله را برای این محصول در نظر گرفته است ولی هنوز قیمت و زمان عرضه آن مشخص نشده است. در ادامه می توانید سایر مشخصات HD830 را مشاهده کنید.

The post هارد دیسک جدید ADATA می تواند تا 3000 کیلوگرم فشار را تحمل کند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط