سرویس فرسوده ممنوع؛ حذف پراید های بالای 10 سال از ناوگان مدارس تهران

امتیاز دهید post

قرار است امسال تاکسی‌های سرویس مدارس با شرایط بهتری میزیان دانش آموزان باشند. به همین دلیل هم سازمان تاکسیرانی تهران با همراهی فرمانداری تهران، وزارت آموزش و پرورش، پلیس راهور، معاونت حمل و نقل شهرداری تهران و شرکت اتوبوسرانی تهران امروز در فرمانداری تهران جمع شدند و از برچسب سرویس مدارس رونمایی کردند.

در واقع این برچسب که روی تاکسی‌های سرویس مدارس نصب می‌شود، نشانگر تائید سازمان‌ها و ارگان‌های نامبرده است و درصورتیکه این برچسب بر سرویس‌ها نصب نباشد، این سرویس مورد تائید سازمان تاکسیرانی نیست.

در این نشست تمامی مسئولان بر ایمنی و سلامت خودروهای سرویس مدارس تاکید کردند و در همین رابطه قرار شد تا خودروهایی که سن آنها از 10 سال بیشتر است، از ناوگان سرویس مدارس خارج شوند تا خودروهایی که به لحاظ ایمنی و سلامت وضعیت مناسبی دارند مسئولیت جابه‌جایی مدارس را به عهده گیرند.

به گفته سردار «محمدرضا مهماندار» رئیس پلیس راهور تهران خانواده‌های دانش آموزان باید به این برچسب توجه کنند. ضمن آنکه خودروها برای چهار مسافر طراحی شده و نباید دانش آموزان بیشترس سوار خودروها شوند چراکه این امر مانع از بسته شدن کمربند ایمنی دانش آموزان خواهد شد.

مهماندار همچنین در این برنامه بر سلامت و کاهش آلایندگی سرویس مدارس تاکید کرد و گفت:

«سرویس مدارس باید به لحاظ علائم، ارتفاع و ایمنی مناسب دانش آموزان باشد و ما به دنبال طراحی و مناسب سازی خودروها برای سرویس مدارس هستیم.»

«وفایی» نماینده اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش نیز بر افزایش ایمنی سرویس مدارس تاکید کرد و گفته که ایمنی سرویس مدارس ایران با استانداردهای جهانی بسیار متفاوت است و دلیل آن نبود تکنولوژی در این حوزه تخصصی و مهم است.

سرویس مدارس

«پیمان سنندجی» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در این نشست ضمن انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به سرویس مدارس دانش آموزان استثنائی از پوشش حمل و نقلی دانش آموزان 58 مدرسه کودکان استثنائی خبر داد و اضافه کرد که 90 دستگاه اتوبوس به کار گرفته شده ضمن دارا بودند سلامت و استاندارند مجهز به سیستم‌های بالابر و سایر تجهیزات لازم برای این دانش آموزان هستند.

دکتر «علیرضا قنادان» مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با توضیح این موضوع که مجوز برای سرویس مدارس طی یک فرآیندی انجام می‌گیرد و در نهایت برچسبی بر روی خودرو سرویس مدارس نصب می‌شود افزود: «این برچسب امسال ویژگی‌هایی نسبت به سال‌های گذشته دارد که از آن جمله می‌توان به اینکه اولا این برچسب برای یک خودرو مشخص صادر شده و مشخصات راننده از طریق کد تصویری قابل پیگیری اشاره کرد.»

سرویس مدارس

وی با تاکید بر اینکه امسال تمامی خودروهای سرویس مدارس موظف به رعایت مسائل ایمنی و اخذ معاینه فنی بودند گفت: «ما در این بخش الزاماتی را برای این خودروها داشتیم به طوریکه در سال تحصیلی 97 – 98 پراید بالای 10 سال از چرخه سرویس مدارس حذف شد.»

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اظهار امیدواری کرد با شروع سال تحصیلی و ارائه خدمات توسط سرویس مدارس 3 نظام نظارتی از سوی بخش‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد که از آن جمله می‌توان به نظام نظارتی توسط مدیران مدارس، مدیران شرکت سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور و همچنین نظارت عمومی مردم بر اساس سامانه نرم‌افزاری اشاره کرد. ضمن آنکه خانواده‌ها می‌توانند در صورت هرگونه تخلف از سوی سرویس مدارس پلاک خودرو آنها را ثبت و با مراجعه به سامانه نظارتی صلاحیت راننده خودرو را بررسی و موضوع را از طریق مراجع نظارتی سازمان پیگیری کنند.

The post سرویس فرسوده ممنوع؛ حذف پراید های بالای 10 سال از ناوگان مدارس تهران appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط