تلاش نمایندگان مجلس برای لغو ممنوعیت واردات خودرو در شرایط بحران ارزی

امتیاز دهید post

به تازگی خبر از ارائه طرحی در مجلس به گوش میرسه که حکایت از تلاش نمایندگان برای لغو ممنوعیت واردات خودرو دارد. در همین راستا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس جزئیات بیشتری را از این طرح در اختیار خبرگزاری ها قرار داده است.
فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو به کشور، توضیح داد که توجیه علمی ای برای این مصوبه دولت وجود نداشته و باید در راستای اصلاح آن قدم برداشته شود. مجلس قطعا می تواند در این راستا تاثیر گذار باشه و ارائه طرحی در راستای اصلاح و تجدیدنظر در مصوبه دولت جهت ممنوعیت واردات خودرو به همین دلیل است. طرح مذکور قرار است پس از تعطیلات تابستانی پارلمان ارائه شود.

به عقیده نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس راه حل سروسامان دادن به بازار خودرویی کشور، ممنوعیت واردات نبوده و راه حل مناسب مدیریت صحیح بازار است. البته باید توجه کرد که مدیریت بازار، با تعطیل کردن آن، دو مفهوم کاملا مجزا است و به همین دلیل ممنوعیت واردات خودرو روش منطقی ای به نظر نمی رسد. با این اوصاف بسیاری نگران صنعت خودروسازی و بازار خودرویی کشور اند و شرایط فعلی را بسیار نگران کننده می دانند.

احمدی با انتقاد از مدیریت بازار خودرو، گفت: متاسفانه در حال حاضر بازار خودرو در کشور خوب مدیریت نمی‌شود. البته اقدام اخیر دولت برای ترخیص خودروها از گمرک قابل تقدیر است که امید می رود هرچه سریعتر صورت بگیرد و روند کار تسهیل شود.
وی با اشاره به جزئیات طرح نمایندگان مجلس برای لغو واردات خودرو، تأکید کرد: هدف ما در این طرح این است که بگوییم واردات خودرو نباید ممنوع شود، بلکه راه حل مناسب مدیریت است و تصمیم‌گیری‌ها باید براساس شرایط بازار باشد.
واردات خودرونایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توضیح به خبرگزاری ها عنوان کرد که از آنجا که خودروهای داخلی برای همه زمینه‌ها و کاربری‌ها پاسخ‌گو نیستند طبیعی است که مردم در صورت داشتن توانایی مالی به سمت خودروهای خارجی متمایل شوند و این موضوع حق آن ها محسوب می شود و از طرف دیگر واردات خودرو در تنظیم بازار نیز مؤثر است و باعث کاهش قیمت‌ها خواهد شد و سبب روان و منطقی شدن بازار می‌شود.

پیشنهاد مجلس نشینان برای جلوگیری از فشار به منابع ارزی دولت در این زمینه این است که واردات خودرو با استفاده از منابع مالی ایرانیان خارج از کشور انجام شود. به این ترتیب بدون مواجه با تحریم های بین المللی در زمینه نقل و انتقالات مالی و استفاده از ذخیره ارزی کشور، واردات خودرو به کشور امکان پذیر خواهد بود.

لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس در حال جمع آوری امضا برای طرح لغو ممنوعیت واردات خودرو بوده و پیشنهادات خود را نیز در راستای تکمیل طرح فوق ارائه می دهند.

The post تلاش نمایندگان مجلس برای لغو ممنوعیت واردات خودرو در شرایط بحران ارزی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط