تغییر در سیاست فیلترینگ: کسب‌وکارها قبل از فیلتر مهلت رفع اشکال پیدا می‌کنند

امتیاز دهید post

جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی به ریاست رییس جمهوری به موضوع بسیار مهم فیلترینگ کسب‌وکارها پرداخته و تصمیمات قابل توجهی را تصویب کرده است؛ اقدامی که برای جلوگیری از فیلترینگ آنی کسب‌وکارهای مجازی توسط قوه قضاییه انجام شده است.

آنچه تصویب شده به گزارش ایسنا از این قرار است: «چنانچه سایت‌های اینترنتی مرتکب تخلف یا تخلفاتی شوند که قوه قضائیه تشخیص دهد لازم است با آن‌ها برخورد شده و یا فیلتر شوند؛ به منظور صیانت از اشتغال، پیش از هر برخوردی، به آنها فرصت رفع اشکالات مدنظر قوه قضائیه داده شود و اگر اشکالات برطرف نشد، برخورد قانونی انجام شود.»

از سوی دیگر امروز، بخشی از ۱۸۰ سایتی که در حوزه گردشگری فعال بودند و ۴ روز پیش توسط قوه قضاییه فیلتر شده بودند، رفع فیلتر شدند. در جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی نیز مشکلی که برای همین سایت‌ها پیش آمد مطرح و در نهایت باعث تصویب همین مورد شد.

البته همه این‌ها در حالیست که اواخر دی ماه سال گذشته و پس از فیلتر دسته‌ای سایت‌های کاریابی، وزیر ارتباطات خبر از تشکیل یک کمیته ویژه برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا داد که قرار شد از شکایات بدنه دولت به قوه قضاییه، و فیلتر شدن کسب‌وکارها، پیش از بررسی‌های اولیه جلوگیری کند. پس از فیلتر شدن سایت‌های زیادی در حوزه گردشگری که ردپای سازمان هواپیمایی کشوری در آن دیده می‌شد، کارکرد این کمیته ویژه زیر سوال رفت. در آن زمان جهرمی خبر داده بود که این اتفاق، تضمینی است برای کسب‌وکارهای نوپایی که در ایران فعالیت می‌کنند. آن کمیته نیز متشکل از معاونت حقوقی رییس جمهور، وزارت ارتباطات، وزارت کار و معاونت علمی و فناوری بود.

باید دید با توجه به آنچه امروز در شورای عالی فضای مجازی به ریاست حسن روحانی به تصویب رسیده در آینده جلوی فیلترینگ دسته‌ای کسب‌وکارهای مجازی را خواهد گرفت یا خیر.

The post تغییر در سیاست فیلترینگ: کسب‌وکارها قبل از فیلتر مهلت رفع اشکال پیدا می‌کنند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط