خالق لینوکس به خاطر رفتارهای چند سال اخیر خود متاسف است

امتیاز دهید post

لینوس توروالدز، خالق پلتفرم لینوکس برای سالیان طولانی رابطه ای نزدیک با جامعه فعالان حوزه لینوکس داشته است. اگر از توسعه دهندگان بپرسید، او را آدمی زودجوش و مغرور توصیف می کنند که دائماً رفتارهایی نه چندان جالب با اعضای جامعه لینوکس از خود نشان داده.

اوایل ماه جاری میلادی بود که رابطه متقابل لینوس توروالدز و اعضای جامعه لینوکس شکلی ناخوشایندتر از همیشه به خود گرفت. موضوع از این قرار بود که توروالدز در زمان بندی کنفرانس سالانه لینوکس اشتباه کرد و بخش اعظمی از این رویداد مهم را از دست داد. نتیجه این مسئله، بالا گرفتن درگیری های قدیمی توروالدز با توسعه دهندگان بود که البته خالق لینوکس ظاهراً از آن درس گرفته است.

لینوس توروالدز اخیراً نامه ای سرگشاده به کاربران لینوکس نوشته و به خاطر رفتارهای چند سال اخیر خود عذرخواهی کرده است، در بخشی از این نامه آمده:

هم اکنون زمانی است که لحظه «به خودت در آینه نگاه کن» فرا می رسد

بالاخره به این نقطه رسیدیم، زمانی که من از یک طرف متوجه می شوم امیدم برای شرکت نکردن در مراسم سالانه به هیچ وجه خنده دار یا درست نبوده و از طرف دیگر پی می برم که طی این سالها در حال نادیده گرفتن احساسات عمیق اعضای جامعه بوده ام.

این واقعیت من است. من از لحاظ احساسی شخصی دلسوز به حساب نمی آیم و احتمالاً این مسئله برای هیچکس غافلگیرکننده نباشد. کمتر از همه برای خودم. این یک حقیقت است که من درکی اشتباه از مردم داشته ام و (برای سال ها) شرایط گوناگون را به اشتباه قضاوت کرده ام و در پی آن رویکردی غیرحرفه ای در پیش گرفته ام.

طی این هفته برخی از افراد جامعه ما با من درباره عدم درک احساسات برای مدتی طولانی صحبت کرده اند. حملات گستاخانه من در ایمیل ها، هم غیرحرفه ای و هم غیر ضروری بوده اند. خصوصاً در زمان هایی که من موضوع را شخصی می کردم. در مسیرم برای تبدیل شدن به آدمی بهتر، این موضوع برایم قابل درک شد. می دانم که [این رفتارها] درست نبوده اند و حقیقتاً متاسفم.

گفتنی است که رفتار لینوس توروالدز طی ماه جاری میلادی به قدری با واکنش منفی اعضای جامعه لینوکس مواجه شد که وی اعلام کرده برای مدتی به مرخصی می رود و می خواهد از روان پزشکان برای درک بهتر احساسات مردم و پاسخدهی صحیح به آنها کمک بگیرد. با این همه جای نگرانی نیست و وی می گوید که قصد ندارد برای همیشه از پلتفرم لینوکس و جامعه اش فاصله بگیرد.

The post خالق لینوکس به خاطر رفتارهای چند سال اخیر خود متاسف است appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط