عرضه بخشی از تلفن‌های همراه تازه ترخیص شده در فروشگاه‌های اینترنتی

امتیاز دهید post

فرآیند ترخیص 600 هزار گوشی موجود در گمرک با آزادسازی پنج هزار دستگاه از بیست و چهارم شهریور ماه آغاز شده است. به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی بخشی از این کالاها از طریق فروشگاه‌های اینترنتی عرضه خواهد شد. این در حالی‌ست که پیش از این بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، موبایلی برای عرضه نداشتند و قیمت موبایل بسیار گران بود و حالا انتظار می‌رود که ترخیص و عرضه موبایل‌ها موجب کاهش قیمت شود.

«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 25 شهریورماه اعلام کرد که فرایند ترخیص 600 هزار گوشی موجود در گمرک با آزادسازی پنج هزار دستگاه از روز شنبه آغاز شده تا گرانی ناشی از کمبود کالا در بازار رفع شود. وی ابراز امیدواری کرد که بخش خصوصی برای عرضه این گوشی‌ها به سرعت وارد عمل شده تا کمبودها جبران شود.

در همین رابطه «حمید محمدی» عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی ایرنا توضیح داد که فروشگاه‌های اینترنتی در کنار فروشگاه‌های سنتی برای عرضه این گوشی‌ها اقدام خواهند کرد:

«فروشگاه‌های اینترنتی از عرضه نشدن گوشی‌های تلفن همراه تاکنون متحمل ضررو زیان شده‌اند بنابراین برای جبران بخشی از این زیان اقدام به فروش گوشی‌ها خواهند کرد.»

به گفته محمدی، گوشی‌ها از طریق وارد کنندگان مختلفی وارد شده‌اند و به محض ترخیص، فروشگاه‌های اینترنتی هم برای کسب سهم و فروش اقدام می‌کنند.
عضو اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی درباره قیمت این گوشی‌ها اظهار کرد: «قیمت کالا توسط واردکنندگان تعیین می‌شود که البته قیمت‌های آنها نیز به وسیله مراکز مربوطه، نظارت و تایید خواهد شد.»

عرضه گوشی‌های همراه

براساس برخی آمارهای منتشر شده، ایرانیان در سال بیش از 20 میلیون دستگاه گوشی نیاز دارند که ارزش آن به سه میلیارد دلار می‌رسد. بنابراین از ابتدای امسال تاکنون باید حدود 10 میلیون دستگاه وارد بازار می‌شد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه همتا، شمار گوشی وارد شده از مبادی قانونی به کشور از آغاز سال تاکنون 2 میلیون و 620 هزار دستگاه بوده است.
امسال در مجموع 2 میلیون دستگاه تلفن همراه که بخشی از آن پارسال وارد کشور شده است، به مشتریان فروخته شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هجدهم شهریور ماه درباره آخرین وضعیت بازار تلفن همراه گفته بود: «سرنوشت 720 هزار گوشی نامعلوم است؛ 600 هزار گوشی در گمرک مانده و 120 هزار دستگاه هم توقیف قضایی است.»

The post عرضه بخشی از تلفن‌های همراه تازه ترخیص شده در فروشگاه‌های اینترنتی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط