اپل واچ و ایرپاد از پرداخت تعرفه ورود به آمریکا معاف شدند

امتیاز دهید post

حدود دو هفته قبل، اپل نامه ای به دفتر نماینده تجاری ایالات متحده نوشت و از این موضوع شکایت کرد که تعدادی از محصولات این شرکت در فهرست کالاهای مشمول تعرفه واردات از چین قرار دارند. در این لیست که نزدیک به 200 میلیارد دلار ارزش دارد، محصولاتی نظیر اپل واچ، اپل پنسل، اسپیکر هوشمند هوم پاد، ایرپاد و انواع شارژر، کابل و مبدل دیده می شوند.

با این حال گزارش اخیر خبرگزاری بلومبرگ نشان می دهد ظاهراً چندین کالای تکنولوژی از فهرست نهایی 200 میلیارد دلاری واردات از چین که مشمول 10 درصد تعرفه گمرکی هستند، حذف شده اند. چندین منبع آگاه به بلومبرگ گفته اند لیست نهایی روز دوشنبه منتشر شده و کد محصولات مربوط به اپل واچ، ایرپاد، ساعت های هوشمند و ابزارهای پایش سلامت در آن دیده نمی شوند.

واردات از چین به نفع مصرف کنندگان آمریکایی است

طی ماه های اخیر، ترامپ بارها اعلام کرده که از وضعیت تراز تجاری با چین ناراحت است و به همین دلیل، جنگ تمام عیاری را با این کشور آغاز نموده تا فاصله بین ارزش واردات از چین و صادرات به این کشور را تا جای ممکن کاهش دهد. بسیاری از کارشناسان معتقدند روش تفکر و عملکرد چین اشتباه است و واردات زیاد از چین بدین معناست که شهروندان آمریکایی می توانند با کمترین هزینه از جدیدترین و بهترین محصولات دنیای فناوری بهره مند شوند. به گفته این متخصصین تراز تجاری منفی با چین نشان می دهد آمریکا کشور ثروتمندی است و مصرف کنندگان آمریکایی می توانند به راحتی از عهده خرید محصولات روز برآیند.

حدود 10 روز قبل، ترامپ توییتی را منتشر کرد و نوشت که اپل می تواند از پرداخت تعرفه گمرکی روی محصولاتش اجتناب کند، در صورتی که کارخانه های تولیدی اش را در خاک ایالات متحده احداث کرده و نیروی کار آمریکایی را برای تولید آنها به خدمت بگیرد. همان طور که می دانید طراحی محصولات اپل در آمریکا صورت می گیرد اما تولید آنها به خاطر دلایل مختلف در چین انجام می شود. به همین دلیل ورود آنها از چین به آمریکا، مشمول قوانین واردات خواهد بود.

The post اپل واچ و ایرپاد از پرداخت تعرفه ورود به آمریکا معاف شدند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط