تست های نهایی چری آریزو 6 برای تطبیق با شرایط آب و هوایی ایران

امتیاز دهید post

این روزها چینی ها به سرعت در حال رشد و حرکت و رقیب تراشی برای بزرگان بازار خودرو هستند تا با استفاده از مزیت های خود بتوانند سهم بیشتری از بازار را کسب نمایند، استفاده از نیروهای مجرب تیم های بزرگ مهندسی و طراحی بین المللی و از سوی دیگر مزیت نیروی کار که به کاهش قیمت می انجامد در کنار روند سریع انتقال تکنولوژی و ارتقاء کیفیت سبب شده تا زنگ خطر برای بسیاری از بزرگان صنعت خودرو به صدا درآید.

چند ماه قبل و در حین برگزاری نمایشگاه خودرو پکن بود که چری مدل تازه آریزو 6 را به عنوان یک سدان سایز متوسط راهی بازار کرد. این روزها خبر از معرفی یک سدان لوکس و خانوادگی توسط چری شنیده میشود که همزمان با تولید و عرضه در کشور چین، توسط شرکت مدیران خودرو نیز راهی بازار خواهد گردید تا به تقاضای لوکس سواران بازار ایران پاسخ دهد.

اما سوالی که مطرح می شود این است که چری آریزو 6 قرار است به جنگ کدام خودروها برود؟ به نظر می رسد این برند چینی انقدر قدرتمند شده که در وسط میدان برای بسیاری از بزرگان اعلام جنگ مینماید.

در بازار ایران با توجه به توقف خودروهای وارداتی، و قیمت غیر منطقی و غیر قابل دسترس آنها در کنار شرایط مشابه برای خودروهای مونتاژی ژاپنی-کره ایی و اروپایی، آریزو 6 با توجه به مشخصه های خود به خوبی میتواند سهم بالایی از این بازار را کسب نماید.

در اصل آریزو 6 میتواند به جنگ خودروهای پرفروش و خوش سابقه بازار مانند هیوندای النترا، سوناتا کیا سراتو، اپتیما و رنو تالیسمان برود، گرچه نباید از نظر دور داشت که آریزو 6 به لحاظ آپشن های اصلی و کاربردی و طراحی چیزی از رقبای مطرح خود کم ندارد.

به لحاظ طراحی داخلی آریزو 6 می توان به راحتی با طراحی خاص، مدرن خود همراه با فضای دلباز و راحت با سدانهای لوکس و مطرح بازار همچون کیا اپتیما- هیوندای سوناتا و رنو تالیسمان به رقابت بپردازد.

طراحی داخل آریزو 6 از خودروهایی بسیار لوکس چون آئودی A6 و محصولات لندرور-رنجرور الگو برداری شده و کاملا حس یک خودروی بسیار لوکس را به شما القاء میکند، و نور پردازی داخل شده حس کابین محصولات مرسدس بنز را ایجاد میکند.

طراحی داشبورد بسیار مشابه طراحی آئودی با حفظ جزئیات تشابه میباشد که کاملا مدرن میباشد و همچنین پوشش سفید رنگ روی داشبورد به شما حس محصولات لندرور-رنجرور را منتقل می کند.

از سوی دیگر طراحی خارجی این خودرو مابین خودروهایی چون هیوندای النترا و سوناتا میباشد که میتواند محصولات هر دو سگمنت را به چالش بکشد.

موتور توربو 1.5 لیتری که به خوبی آزمایش خود را پس داده همراه با گیربکس CVT 9 سرعته جدید چری شتاب و عملکرد مناسبی را به همراه دارد که میتواند با برخی رقبای کره ایی خود به راحتی رقابت نماید. طبق تستهای انجام شده میتواند در مدت 9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد .

در راستای ورود این محصول به بازار کشور ، واحد مهندسی و تحقیق توسعه شرکت مدیران خودرو که متشکل از مهندسان مجرب ایرانی و چینی میباشد ، تست این خودرو را در شرایط مختلف آب و هوایی کشور به مانند سایر محصولات چری آغاز نموده است.

نخستین مقصد شهر اهواز استان جنوبی و گرم سیر کشور انتخاب گردید تا در سخت ترین شرایط آب و هوایی این فرزند جوان اما توانمند چری مورد آزمایش قرار گیرد.

برای تست محصولات جدید عموما محصول جدید در شرایط مختلف آب و هوایی سنجیده میشود تا عملکرد موتور و گیربکس خودرو سنجیده شود.

شرکت مدیران خودرو برای این سدان لوکس خود همانند خودروی تیگو7 حساسیت ویژه ایی داشته و کلیه تستها را برای تطابق پذیری محصول با شرایط آب و هوایی رو جغرافیایی کشور انجام میدهد تا در نهایت محصولی مطلوب و با کارایی بالا به دست مشتری ایرانی برسد.

آریزو 6 دارای لیست کاملی از امکانات ایمنی و رفاهی میباشد که از مهمترین آنها میتوان به 6 عدد ایربگ (جلو-جانبی-پرده ایی)، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل ضد لغزش، کنترل سربالایی، فرمان برقی، دوربین 360 درجه، سیستم ترمز دستی برقی، اتو هلد و پاره دیگر از امکانات رفاهی اشاره نمود؛ که میتواند با خودروهای لوکس بازار به راحتی بدون هیچ کاستی رقابت نماید.

در مجموع و با توجه به شنیده ها به نظر می رسد آریزو 6 با توجه به شرایط موجود در بازار ایران در مقایسه با خودروهای وارداتی هم سطح با قیمت غیر معقول ارزش خرید را داشته و میتواند انتخابی معقولی برای مشتریانی که طالب یک خودروی لوکس و خانوادگی هستند باشد.

آنچه که مسلم است این است که برای اظهارنظر قطعی باید منتظر ماند و دید این خودرو چه زمانی راهی بازار خواهد شد و چگونه می تواند نیاز مشتریان ایرانی خود را برطرف کند.

The post تست های نهایی چری آریزو 6 برای تطبیق با شرایط آب و هوایی ایران appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط