افزایش چشمگیر سرعت دانلود آیفون های ۲۰۱۸ نسبت به مدل قبلی

امتیاز دهید post

شاید از نظر برخی آیفون های XS و XS Max نسبت به پرچمدار سال گذشته دستخوش تغییرات فراوانی نشده باشند اما نمی توان از کنار ارتقای قدرت پردازشی دستگاه به سادگی گذشت.

یکی از ویژگی های آیفون XS که در نگاه اول چندان به چشم نمی آید مودم LTE است که به مراتب نسبت به نسل قبل قوی تر شده و حالا بنچمارک های عملی نیز روی آن صحه گذاشته اند.

سرویس SpeedSmart برای تست مودم آیفون XS سرعت مودم آن را در شبکه LTE سه اپراتور اصلی آمریکا را برآورد کرده است. همانطور که در تصویر زیر می بینید سرعت دانلود مودم آیفون XS نسبت به آیفون X در همان شبکه ها تقریبا دو برابر افزایش یافته است. سرعت آپلود هم نسبت به نسل قبل تا حدودی بهبود پیدا کرده اما میزان آن چندان محسوس نیست.

دلیل این برتری به تعبیه مودم های جدید در آیفون های XS و XS Max برمی گردد که از سرویس 4×4 MIMO پشتیبانی می کنند. این فناوری که پیش از این به موبایل های اندروید راه پیدا کرده با برقراری اتصال های ورودی و خروجی متعدد پهنای باند در دسترس را به شکل چشمگیری افزایش می دهد.

نکته دیگری که در تصویر به چشم می خورد سرعت به مراتب بالاتر اپراتور AT&T نسبت به T-Mobile و ورایزن است و این در حالی است که سال گذشته T-Mobile بهترین عملکرد را ثبت کرده بود.

نسخه اقتصادی موبایل های ۲۰۱۸ اپل که آیفون XR نام دارد از مودم مذکور بی بهره است و ظاهرا همان مودم سال گذشته آیفون X در آن تعبیه شده است. احتمالا دلیل این رویکرد اپل به قیمت بالاتر مودم های جدید بازمی گردد.هدف اصلی اپل کاهش بهای آیفون X برای جلب توجه خریداران بازارهای میان رده است؛ بازار پر رونقی که سامسونگ و هواوی و با موفقیت در آن به بزرگترین کمپانی تولید کننده موبایل تبدیل شده اند.

The post افزایش چشمگیر سرعت دانلود آیفون های ۲۰۱۸ نسبت به مدل قبلی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط