چیپست اسنپدراگون ۸۱۸۰ حداقل ۸.۵ میلیارد ترانزیستور دارد

امتیاز دهید post

کمپین مایکروسافت و کوالکام برای اجرای ویندوز ۱۰ روی تراشه های اسنپدراگون تا کنون موفقیت چندانی به دنبال نداشته و شاید اسنپدراگون ۸۵۰ تا حدودی اشتباهات قبلی را تصحیح کند اما تراشه ای دیگر قرار است روح واقعی را به این کالبد بدمد: اسنپدراگون ۸۱۸۰.

چیپست اسنپدراگون ۸۱۸۰ قرار است تعداد ترانزیستورهای تعبیه شده در یک تراشه موبایل را به سطح جدیدی در تاریخ برساند. این تراشه که قبلا با نام اسنپدراگون ۱۰۰۰ از آن یاد می شد، از ۸.۵ میلیارد ترانزیستور بهره خواهد برد و این در حالی است که این میزان برای پرچمدار فعلی کواکلام ۵.۳ میلیارد بوده و اپل A12 بایونیک و کایرین ۹۸۰ نیز به عنوان تنها چیپ های موبایل ۷ نانومتری میزبان ۶.۹ میلیارد ترانزیستور هستند.

البته این مزیت بدون اثر جانبی نیست و ابعاد اسنپدراگون ۸۱۸۰ به ۲۰ در ۱۵ میلی متر رسیده که نسبت به مدل های مذکور به مراتب بزرگتر است. علاوه بر این مصرف انرژی در چیپست مذکور حدود ۱۵ وات است که آن را در رده پردازنده های سری U قرار داده و تا حدودی مزیت کم مصرف بودن پردازنده های ARM را بی اثر می سازد.طبیعتا این چیپست مناسب موبایل های نبوده و به صورت ویژه برای لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز ۱۰ طراحی شده است اما حتی در صورت ارتقای توان پردازشی در صورتی که مشکلات نرم افزاری قبلی به وقت خود باقی باشند، کاربران استقبال چندانی از آن به عمل نخواهند آورد. یکی از مهم ترین مسایلی که در لپ تاپ های ویندوزی مبتنی بر ARM به آن پرداخته شود، اجرای روان اپلیکیشن های ۸۶ بیتی است.

بنا بر گزارش ها انتظار می رود دستگاه های بهره مند از چیپست های اسنپدراگون ۸۱۸۰ در اواخر سال ۲۰۱۸ یا اویل ۲۰۱۹ عرضه شوند. احتمالاً ایسوس اولین دستگاه مجهز به چیپست یاد شده را با اسم رمز «پریموس» در پاییز پیش رو روانه بازار خواهد کرد.

The post چیپست اسنپدراگون ۸۱۸۰ حداقل ۸.۵ میلیارد ترانزیستور دارد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط