آئودی e-tron معرفی شد؛ اولین خودروی برقی تولید انبوه ارباب حلقه ها

امتیاز دهید post

سرانجام پس از کمپین تبلیغاتی گسترده و انتشار تیزرهای متعدد، آئودی از شاسی بلند e-tron در سان فرانسیسکو رونمایی کرد. این خودرو که نخستین اتومبیل تمام برقی تولید انبوه ارباب حلقه ها محسوب می شود، باید به مصاف رقبایی مثل تسلا مدل X، جگوار I-Pace و مرسدس بنز EQC برود.

آئودی e-tron با طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با 4.9، 1.93 و 1.66 متر در دسته شاسی بلندهای سایز متوسط قرار می گیرد. از لحاظ ظاهری این خودرو از زبان طراحی جدیدی که اخیرا در میان محصولات آئودی باب شده، پیروی می کند. با این حساب می توان گفت که e-tron از بدنه ای جذاب و پویا برخوردار است.

Audi-e-tron-2020 (6)

به گفته آئودی آیرودینامیک یکی از اولویت های اصلی در روند توسعه این خودرو بوده است. به همین خاطر تمامی اجزای بدنه، از رینگ های 20 اینچی گرفته تا محل قرارگیری پیچ ها، طوری طراحی شده اند که در برابر جریان هوا کمترین مقاومت را داشته باشند. تلاش های آئودی در این زمینه به ضریب پسار 0.28 منجر شده که در مقایسه با ضریب 0.29 متعلق به جگوار I-Pace اندکی بهتر است؛ با این حال تسلا مدل X در وضعیت مناسب تری قرار داشته و با ضریب 0.25 آیرودینامیک بهتری دارد.

Audi-e-tron-2020 (8)

در داخل کابین این شاسی بلند 5 نفره با یک فضای کاملا آشنا روبرو هستیم، چرا که داشبورد پیشرفته با آخرین نسخه از سیستم اینفوتینمنت MMI، پرچمداران A8 و Q8 را در ذهن تداعی می کند. مثل دو مدل یاد شده، در e-tron نیز سه نمایشگر – یکی در پشت فرمان و دو مورد دیگر در قسمت میانی داشبورد – دیده می شوند.

Audi-e-tron-2020 (24)

اولین محصول تمام الکتریکی آئودی برای عموم مردم، نیروی خود را از دو موتور برقی که بر روی اکسل های جلو و عقب قرار گرفته اند، دریافت می کند؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که هر چهار چرخ e-tron محرک هستند.

Audi-e-tron-2020 (23)

ژرمن ها در مراسم رونمایی درباره مشخصات پیشرانه مدل های مخصوص بازار آمریکا حرفی به میان نیاوردند، اما پیشتر معلوم شده که مدل های مخصوص بازار اروپا 402 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور خواهند داشت.

Audi-e-tron-2020 (20)

آئودی e-tron برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96.5 کیلومتر) در ساعت به 5.5 ثانیه زمان نیاز دارد؛ نهایت سرعت آن هم 124 مایل (معادل 200 کیلومتر) در ساعت اعلام شده است. در صورت استفاده از تجهیزات مناسب، این شاسی بلند الکتریکی می تواند تا 1.8 تن بار را به دنبال خود بکسل کند.

Audi-e-tron-2020 (11)

وظیفه تامین انرژی پیشرانه آئودی e-tron بر عهده پک باتری لیتیوم یونی 95 کیلووات ساعتی گذاشته شده است. این پک در کف اتاق نصب شده و بر اساس استاندارد WLTP تا مسافت 400 کیلومتری e-tron را از شارژ مجدد بی نیاز می کند. به لطف سیستم شارژ سریع، در عرض 30 دقیقه تا 80 درصد از ظرفیت باتری پر می شود.

Audi-e-tron-2020 (28)

آئودی برای افزایش کارایی این خودرو، از سیستم بازیابی انرژی ترمز کمک گرفته و هنگام ترمزگیری تا 90 درصد از انرژی بازیابی می شود، همچنین امکان تنظیم میزان مصرف نیرو توسط سیستم کنترل چسبندگی نیز فراهم شده است. علاوه بر این ها آئودی از یک سیستم مدیریت حرارت استفاده کرده؛ این سیستم تا 3 کیلووات از قدرت از دست رفته را بازیابی نموده و از آن برای گرمایش و تهویه مطبوع کابین یا خنک کاری باتری بهره برداری می کند.

Audi-e-tron-2020 (15)

برای رویارویی بهتر با مسیرهای مختلف، آئودی e-tron به سیستم تعلیق تطبیق پذیر مجهز شده است. با تکیه بر این سیستم تعلیق پیشرفته، ارتفاع خودرو در بازه ای 7.6 سانتی متری تغییر می یابد. فاکتورهایی مثل سرعت، سبک رانندگی و شرایط مسیر در تنظیم خودکار ارتفاع خودرو نقش دارند. به منظور رانندگی در شرایط مختلف آئودی 7 حالت گوناگون در نظر گرفته، این حالت ها بین راحتی و خصوصیات اسپرت متغیر هستند.

Audi-e-tron-2020 (5)

در ایالات متحده شاسی بلند پاک ارباب حلقه ها با امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط، اخطار عبور خودرو از پشت، سیستم دوربین 360 درجه و سیستم کمکی پارک به فروش خواهد رسید. از آنجایی که قوانین و مقررات موجود در آمریکا اجازه استفاده از دوربین به جای آینه های جانبی را نمی دهند، فعلا خبری از این آپشن در آن سوی دنیا نخواهد بود.

Audi-e-tron-2020 (27)

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تحویل آئودی e-tron از نیمه دوم سال آتی به مشتریان آمریکایی آغاز خواهد شد. این خودرو در سه تریم موجود خواهد بود که عبارتند از:

پرمیوم پلاس (Premium Plus) با قیمت 74,800

پرستیژ (Prestige) با قیمت 81,800 دلار

فیرست ادیشن (First Edition) به تعداد محدود 999 دستگاه و با قیمت 86,700 دلار

Audi-e-tron-2020 (29)

گفتنی است آئودی با دریافت مبلغ هزار دلار به عنوان پیش پرداخت، سفارش های مشتریان را رزرو می کند.

The post آئودی e-tron معرفی شد؛ اولین خودروی برقی تولید انبوه ارباب حلقه ها appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط