چرا بسیاری از پزشکان به کارایی اپل واچ 4 اعتماد ندارند؟

امتیاز دهید post

اپل بالاخره نسل چهارم ساعت هوشمند خود تحت عنوان «اپل واچ 4» را معرفی کرد و مشتریانی که این محصول را پیش خرید کرده بودند، به زودی صاحب پوشیدنی جدید اپل خواهند شد.

اما مهم ترین و پر سر و صدا ترین ویژگی اپل واچ 4 یعنی امکان تهیه نوار قلب، در ابتدای عرضه قابل دسترس نبوده و با وجود دریافت مجوزهای لازم از سازمان غذا و داروی آمریکا در آخرین روزهای پیش از رونمایی، اپلیکیشن ECG (نوار قلب) برای استفاده از آن چند ماه بعد ارائه خواهد شد.

با این حال کمپانی اپل تبلیغات گسترده ای پیرامون قابلیت مذکور داشته و در این زمینه پزشکان زیادی را هم با خود همراه کرده، تا جایی که برخی متخصصان ویژگی جدید ساعت های اپل را «انقلابی» خوانده و آن را ناجی جان بسیاری از افرادی می دانند که از مشکلات قلبی-عروقی خود بی اطلاع هستند.

بنا به ادعای اپل فناوری ثبت نوار قلب اپل واچ 4 دقت 90 درصدی دارد

اما در طرف دیگر ماجرا پزشکانی حضور دارند که نسبت به عملکرد فناوری ECG در اپل واچ 4 نگران بوده و نظرات خود را از طریق شبکه های اجتماعی و وبسایت های تخصصی اظهار کرده اند. در میان این پزشکان، یک متخصص فیزیولوژی قلب به نام جان مندرولا بدون ورود به مسائل تخصصی، یکی از ایرادات وارده به فناوری اپل (که شاید مهم ترین مورد هم باشد) را خیلی ساده توضیح داده است.

به گفته مندرولا، شاید در نگاه اول دقت 90 درصدی (ادعای اپل) تکنولوژی ثبت نوار قلب واچ 4 جالب توجه باشد، اما چنین عملکردی معادل 100 هزار خطا در هر 1 میلیون مورد است که باعث می شود بسیاری از افراد بدون داشتن مشکل قلب، به پزشک مراجعه کنند.

البته مسلماً آمار فروش اپل واچ 4 بسیار بیشتر از 1 میلیون واحد خواهد بود که در چنین شرایطی شاهد خیل عظیم کاربرانی خواهیم بود که به دلیل اخطارهای ساعت هوشمند جدیدشان، به مراکز پزشکی مراجعه می کنند.

روند مذکور در نهایت علاوه بر صرف هزینه های بیهوده و ایجاد نگرانی بی مورد برای کاربران، آنها را با ریسک های مختلفی که حین انجام تست ها و فرآیندهای تخصصی در کلینیک ها وجود دارند مواجه خواهد کرد؛ همه اش به خاطر یک ساعت مچی که به اشتباه تشخیص داده در حال حاضر ضربان قلب کاربر نامنظم است.

اولین ساعت هوشمند Withings پس از بازخریدش از نوکیا معرفی شد

The post چرا بسیاری از پزشکان به کارایی اپل واچ 4 اعتماد ندارند؟ appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط