سهم 62 درصدی اپل از سود بازار موبایل‌ طی سه‌ماهه دوم 2018

امتیاز دهید post

درحالی که اپل موفق به فروش بیشترین تعداد اسمارت فون در سه ماهه اخیر نشد، تازه ترین آمار موسسه Counterpoint Research نشان می دهد که اهالی کوپرتینو طی بازه آوریل تا ژوئن امسال، بزرگ ترین سهم را از سود صنعت موبایل های هوشمند داشته اند. در این گزارش آمده که اپل 62 درصد از سود مربوط به فروش اسمارت فون ها را طی سه ماهه دوم مال خود کرده است.

در این بین سامسونگ با سهم 17 درصدی از سود فروش موبایل های هوشمند در جایگاه دوم قرار دارد. به بیان دیگر، اسمارت فون های اپل طی سه ماهه دوم 2018 حدوداً 3.6 برابر بیشتر از سامسونگ سودآور بوده اند.

درحالی که سامسونگ دومین کاهش سود خود طی سه سال اخیر را تجربه کرده، دقیقاً عکس این موضوع درباره هواوی مصداق دارد. این کمپانی چینی با سهم 8 درصدی از سود اسمارت فون ها در جایگاه سوم است و بعد از آن اوپو (5 درصد)، ویوو (4 درصد) و شیائومی (3 درصد) در رده چهارم تا شم دیده می شوند. موسسه آماری مورد اشاره می گوید تولیدکنندگان چینی امسال موبایل های پریمیوم بیشتری تولید کرده اند و همین موضوع به آنها در رسیدن به سود 2 میلیارد دلاری کمک کرده است.

اگر این ارقام کاملاً صحیح باشند، موبایل های آیفون سودی 6 میلیارد دلاری روانه جیب اپل کرده اند و مجموعاً 30 میلیارد دلار فروش داشته اند. از طرف دیگر، کانترپوینت اضافه می کند که سود ناشی از موبایل های هوشمند سامسونگ با کاهش 21 درصدی همراه بوده. ضمناً میزان عرضه خانواده گلکسی اس 9 هم با کاهش 24 درصدی نسبت به خانواده گلکسی اس 8 طی همین سه ماهه در سال 2017 مواجه شده است.

دیگر ارقام ارائه شده از سوی کانترپوینت هم به برتری اپل در بازار موبایل های پریمیوم اشاره دارند. طی سه ماهه دوم آیفون 88 درصد از درآمد حاصل از موبایل های گران تر از 800 دلار را به خود اختصاص داد. در زمینه موبایل های 600 الی 800 دلاری اما رقابت میان اپل و سامسونگ شدیدتر است و این دو کمپانی به ترتیب سهمی 44 و 41 درصدی از درآمد کل این اسمارت فون ها داشته اند.

The post سهم 62 درصدی اپل از سود بازار موبایل‌ طی سه‌ماهه دوم 2018 appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط