نگاهی به ۱۹ قابلیت جدید iOS 12

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

بالاخره بعد از ماه‌ها انتظار و عرضه‌ی نسخه‌های بتا، بالاخره نسخه نهایی iOS 12 رسماً برای تعداد زیادی از آیفون‌ها و آیپدها ارائه شد. در حال حاضر، این نسخه از iOS برای آیفون ۵s و جدیدتر و آیپد ۲۰۱۳ و جدیدتر عرضه شده است و بعد از نصب آن، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید.

ایجاد مموجی‌های اختصاصی

iOS 12

iOS 12 انیموجی‌های جدید و دقت بیشتر برای نقشه‌برداری از صورت کاربر را به ارمغان آورده است و حالا کاربران می‌توانند آواتار کارتونی چهره خود را ایجاد کنند که به آن‌ها مموجی گفته می‌شود. در اپلیکیشن Messages، ابتدا بر دکمه انیموجی و سپس بر دکمه پلاس کلیک کنید و در نهایت آواتار دیجیتالی موردنظر خود را خلق کنید.

افزودن استیکرها و متن‌ها

iOS 12

اگر در iOS 12 در محیط Messages یا فیس‌تایم قصد ارسال ویدیو یا عکس دارید، می‌توانید فیلترها، استیکرها و متن‌های مختلفی را بر روی آن‌ها قرار دهید و همچنین از انیموجی یا مموجی‌ها هم استفاده کنید. برای این کار، بعد از باز کردن اپلیکیشن دوربین از داخل محیط Messages یا فیس‌تایم، بر دکمه Effects ضربه بزنید.

تشخیص رمز عبورهای تکرارشونده

iOS 12

از دیگر امکانات جدید iOS 12 می‌توانیم به موارد جدید مربوط به مدیریت رمز عبور اشاره کنیم. به‌عنوان مثال، در هنگام ایجاد حساب‌های کاربری، این سیستم­عامل می‌تواند رمز عبورهای قدرتمندی را پیشنهاد دهد. علاوه بر این، این نسخه از سیستم‌عامل قادر به شناسایی رمز عبورهایی است که تا حد زیادی تکرار شده‌اند. برای این کار، به بخش تنظیمات و سپس Passwords & Accounts مراجعه کنید و در نهایت به بخش Website & App Passwords سر بزنید.

سریع‌تر شدن حذف نوتیفیکیشن‌ها

iOS 12

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، حالا کاربران iOS 12 می‌توانند نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌ها را به‌صورت گروهی مشاهده کنند و به همین خاطر حذف آن‌ها هم به کار ساده‌تری بدل شده است. همچنین با تغییر تنظیمات می‌توانید کاری کنید که تمام نوتیفیکیشن‌ها بدون نمایش در لاک‌اسکرین، روانه‌ی بخش نوتیفیکیشن سنتر شوند. برای این کار، بر گروهی از نوتیفیکیشن‌ها به سمت چپ سوایپ کنید، بر گزینه Manage ضربه بزنید و در نهایت گزینه Delivery Quietly را انتخاب کنید.

آسان‌تر شدن اشتراک‌گذاری عکس‌ها

iOS 12

هوش مصنوعی اپل حالا راحت‌تر از گذشته می‌تواند افراد موجود در عکس‌های متعدد را شناسایی کند و به همین خاطر می‌تواند پیشنهاد اشتراک عکس‌های مربوط را از طریق اپلیکیشن Photos ارائه دهد. تمام این قابلیت‌ها و موارد دیگر، در تب For You این اپلیکیشن وجود دارد.

آسان‌تر شدن جستجو برای عکس‌ها

iOS 12

اپل با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، قابلیت مربوط به جستجو در اپلیکیشن Photos را تا حد زیادی بهبود بخشیده است. هرچند اپل در این مورد اطلاعات زیادی را ارائه نداده است، می‌توانیم بگوییم که دقت جستجوها بیشتر شده، در هنگام تایپ موارد مختلفی پیشنهاد داده می‌شود و درنهایت اطلاعات خاصی برای جستجو کردن به کاربر ارائه داده می‌شود.

کنترل اعتیاد به گوشی

iOS 12

در iOS 12، بخش جدیدی به نام Screen Time قرار دارد که کاربران می‌توانند میزان استفاده خود از اپلیکیشن‌ها و تعداد دفعاتی که گوشی را آنلاک کرده‌اند را مشاهده کنند و همچنین می‌توانند میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها را محدود کنند و انجام دیگر کارهای این‌چنینی.

مرور راحت‌تر کتاب‌های الکترونیکی

iOS 12

در iOS 12، عنوان iBooks به Apple Books تغییر یافته است. علاوه بر تغییر نام، در این نسخه جدید، رابط کاربری تا حدی متحول شده و حالا کاربران راحت‌تر می‌توانند در محیط این اپلیکیشن کارهای مختلفی را انجام دهند.

اندازه‌گیری اشیاء با استفاده از واقعیت افزوده

iOS 12

یکی از آیکون‌های جدید و ناآشنا در هوم اسکرین مربوط به اپلیکیشن Measure است. با استفاده از این اپلیکیشن، به لطف قابلیت واقعیت افزوده، می‌توانید اندازه اشیاء مختلف را اندازه‌گیری کنید.

واقعیت افزوده به‌صورت اشتراکی

iOS 12

بخشی از iOS 12 به ARKit 2 برمی‌گردد و حالا توسعه‌دهندگان با بهره‌گیری از این پلتفرم، می‌توانند اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده جذاب‌تری را ارائه دهند. حالا تعدادی از کاربران می‌توانند به‌صورت اشتراکی از تجربه‌های واقعیت افزوده بهره ببرند.

مزاحمت کمتر

iOS 12

قابلیت Do Not Disturb مشخصه‌ی جدیدی نیست ولی در iOS 12 امکانات آن بیشتر شده است. بعد از باز کردن آن از بخش کنترل سنتر، می‌توانید این قابلیت را طوری تنظیم کنید که فعال بودن آن منوط به موقعیت مکانی فعلی یا رویدادهای موجود در تقویم باشد. همچنین با فعال کردن قابلیت Bedtime، در هنگام خوابیدن، نور لاک‌اسکرین تا حد زیادی کمتر می‌شود و نوتیفیکیشن‌ها دیگر ظاهر نمی‌شوند.

امکانات بیشتر Siri

iOS 12

مطابق معمول، در iOS 12 دستیار دیجیتالی سیری اندکی هوشمندتر شده است. اپل می‌گوید که حالا این دستیار دیجیتالی بهتر از گذشته از پس پاسخ به سؤالات مربوط به ورزش‌های موتوری، سلبریتی‌ها و غذا برمی‌آید. علاوه بر این، سیری حالا می‌تواند جملات را به ۵۰ زبان مختلف ترجمه می‌کند و کاربران این امکان را دارند که از سیری بخواهند یکی از رمز عبورهای آن‌ها را به خاطر بسپارد.

وب‌گردی با خیال راحت

iOS 12

iOS 12 از ابزارهای جدیدی برای مقابله با ردیابی‌های آنلاین بهره می‌برد. سافاری حالا می‌تواند جلوی سایت‌ها را برای شناسایی گجت‌های مبتنی بر iOS بگیرد و همچنین قادر به غیرفعال کردن کدهای مربوط به ردیابی‌ها آنلاین است که معمولاً در گزینه‌های اشتراک‌گذاری موجود در سایت‌های مختلف تعبیه شده‌اند.

استفاده از گوگل مپس در CarPlay

iOS 12

بعد از ارتقای آیفون به iOS 12، می‌توانید برای CarPlay موجود در اتومبیل خود، از دیگر اپلیکیشن‌های مربوط به نقشه، مانند گوگل مپس، بهره ببرید. با این کار، دیگر لازم نیست که برای مسیریابی از اپلیکیشن پیش‌فرض بهره ببرید بلکه می‌توانید از امکانات دیگر اپلیکیشن‌های مربوط به این موضوع استفاده کنید.

به‌روزرسانی خودکار iOS

iOS 12

اپل بی‌سروصدا قابلیت به‌روزرسانی خودکار این سیستم‌عامل را اضافه کرده است. برای فعال کردن این مشخصه، باید به بخش General و Software Update مراجعه کنید. با این کار، اگر گجت در حال شارژ و متصل به وای‌فای باشد، به‌صورت شبانه آپدیت می‌شود.

دریافت اطلاعات بیشتر مربوط به بازار بورس

iOS 12

بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود در iOS تا حدی تغییر کرده‌اند که در این مطلب به آن‌ها اشاره نمی‌کنیم. اما در این میان نباید تغییرات اپلیکیشن Stocks را از قلم بیندازیم که حالا از قابلیت‌های بیشتری بهره می‌برد. نه‌تنها نسخه جدید این اپلیکیشن اطلاعات بیشتری را در مورد بازارهای موردنظر ارائه می‌دهد، بلکه Apple News هم اخبار تجاری بیشتری را پوشش می‌دهد و کاربران می‌توانند با توجه به سلیقه خود، رابط کاربری این محیط را تا حد زیادی شخصی‌سازی کنند.

بهره‌گیری از ژست‌های حرکتی در آیپد

iOS 12

در iOS 12 موجود در آیپدها می‌توانید از دو ژست حرکتی که اولین بار در آیفون X مورد استفاده قرار گرفتند، بهره ببرید. با سوایپ به بالا از پایین نمایشگر روانه‌ی هوم اسکرین می‌شوید و برای مشاهده کنترل سنتر هم می‌توانید از گوشه‌ی راست بالای صفحه‌نمایش به سمت پایین سوایپ کنید.

ایجاد میان‌برهای شخصی برای سیری

iOS 12

هرچند اپل قول عرضه این قابلیت را داده، اما در اولین نسخه iOS 12 چنین قابلیتی دیده نمی‌شود. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که چندین کارکرد مختلف را برای سیری تعریف کنند تا فقط با گفتن یک عبارت، تمام کارهای موردنظر انجام شود.

برقراری تماس ویدیویی گروهی با فیس‌تایم

iOS 12

و در نهایت، یکی دیگر از قابلیت‌هایی که به زودی به iOS 12 می‌آید، قابلیت تماس ویدیویی گروهی با فیس‌تایم است. در این قابلیت، می‌توانید به‌صورت همزمان با ۳۲ نفر به‌صورت ویدیویی چت کنید و در همین حین از مواردی مانند انیموجی، مموجی و دیگر موارد استفاده کنید. فقط امیدواریم این مشخصه به سرنوشت ایرپاور دچار نشود.

بیشتر بخوانید: با ۱۳ قابلیت مفید سیستم عامل iOS 12 آشنا شوید

منبع: Gizmodo

The post نگاهی به ۱۹ قابلیت جدید iOS 12 appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط