کانسپت پژو e-Legend معرفی شد؛ تجلی روح 504 کوپه در پیکره ای مدرن و پیشرفته

امتیاز دهید post

با 120 سال سابقه، پژو یکی از قدیمی ترین بازیگران عرصه صنعت خودرو محسوب می شود. چنانچه نگاهی به تاریخچه این شرکت فرانسوی داشته باشیم، با برخی از اتومبیل های واقعا زیبا روبرو می شویم. کوپه 504 یکی از این موارد است که در اواخر دهه 60 میلادی با همکاری استدیوی معروف پینین فارینا طراحی و ساخته شد.

حال با گذشت حدود نیم قرن، پژو با رونمایی از کانسپتی جدید با نام e-Legend به این کوپه زیبا ادای احترام کرده و نسخه ای مدرن از آن را توسعه داده است. از لحاظ ظاهری این مفهومی جذاب المان هایی مثل چراغ های اصلی دوگانه، اشکال مستطیلی شکل در نمای جلو، چراغ های عقب سه تکه و ستون ضخیم عقب را از جد خود به ارث برده؛ لوگوی نصب شده بر روی این کانسپت نیز از نشان موجود بر روی فرمان کوپه 504 الهام گرفته شده است.

Peugeot-e-Legend_Concept-2018 (11)

پژو e-Legend بر روی رینگ های آلیاژی 19 اینچی حرکت می کند. این رینگ ها نه تنها زیبا طراحی شده اند، بلکه برای عبور بهتر جریان هوا ساختاری ایرودینامیک دارند.

قسمت مشکی رنگی که در زیر ستون عقب دیده می شود، دارای یک نمایشگر است که پیام های خوشامد شخصی را به نمایش گذاشته و میزان شارژ باقیمانده را نشان می دهد. این بخش هم عینا از 504 کوپه اقتباس شده است.

Peugeot-e-Legend_Concept-2018 (17)

در داخل کابین، تم رترو به وضوح احساس می شود، چرا که چینش اجزا همانند مدل های قدیمی بسیار ساده و مینیمال بوده و خبری از شلوغی و دکمه های متعدد نیست.

Peugeot-e-Legend_Concept-2018 (19)

به جای دکمه ها و کنترل کننده های متداول، پژو از یک صفحه 6 اینچی لمسی و کلیدی گردان کمک گرفته است. در سمت چپ فرمان هم دکمه های حساس به لمس تعبیه شده اند که می توان از طریق آنها برخی تنظیمات مربوط به حالت رانندگی را فعال یا غیرفعال کرد.

Peugeot-e-Legend_Concept-2018 (26)

استفاده از 16 نمایشگر در قسمت های مختلف کابین، از دیگر ویژگی های قابل ذکر فضای داخلی پژو e-Legend هستند. صفحات 29 اینچی موجود بر روی درها، نمایشگر 12 اینچی افزوده شده بر روی آفتابگیرها و نمونه 49 اینچی منحنی که نقش داشبورد را دارد، از مهم ترین این موارد به شمار می روند.

Peugeot-e-Legend_Concept-2018 (25)

جدیدترین مفهومی شیر کهنه کار فرانسوی همانند اکثر کانسپت های امروزی، از پیشرانه ای تمام برقی و فناوری خودران بهره می برد. این خودرو انرژی خود را از پک باتری 100 کیلووات ساعتی دریافت می کند. با این باتری e-Legend طبق استاندارد WLTP توانایی پیمایش 600 کیلومتر مسافت را دارد؛ همچنین به لطف تکنولوژی شارژ سریع با 25 دقیقه شارژ، انرژی لازم برای پیمودن مسافت 500 کیلومتری در باتری ذخیره می شود.

Peugeot-e-Legend_Concept-2018 (8)

به گفته پژو پیشرانه برقی e-Legend برابر با 456 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و هر چهار چرخ را به حرکت در می آورد. با این پیشرانه توانمند، مفهومی e-Legend در زمانی زیر 4 ثانیه صفر تا صد را محقق کرده و قادر است به نهایت سرعت 220 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

بر اساس برنامه ریزی ها، پژو e-Legend در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. علی رغم تمام جذابیت های ظاهری و فنی، متاسفانه فرانسوی ها برنامه ای برای تولید این کوپه رترو ندارند.

The post کانسپت پژو e-Legend معرفی شد؛ تجلی روح 504 کوپه در پیکره ای مدرن و پیشرفته appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط