دست مرورگر چینی در کپی برداری از کروم رو شد

امتیاز دهید post

مرورگر «ردکور» که اخیرا توجهات را در چین به خود جلب کرده، قرار بود قدرت انحصاری آمریکا را در زمینه مرورگرهای وب به چالش بکشد، حالا اما مدیرعامل شرکت توسعه دهنده آن پذیرفته که ردکور با استفاده از کروم توسعه پیدا کرده است.

دلیل توجه کاربران به این مرورگر کاربرد اصلی آن مبنی بر حفاظت از مشتریان شرکتی و از جمله کمپانی های دولتی حین استفاده از سرویس های ابری از طریق رمزنگاری داده ها و راهکارهای مشابه است. ردکور از زمان معرفی انقدر محبوب شده که ۳۶ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

مدیرعامل ردکور: کپی بودن مرورگر از ارزش های آن کم نمی کند

یکی دیگر از دلایل محبوبیت آنها به شکستن انحصار مرورگرهای آمریکایی بازمی گردد. با این حال اخیرا یکی از کاربران با انتشار شواهدی در وب دست این کمپانی را در استفاده از نرم افزار گوگل کروم رو کرده است.

متهم کردن آنها به تقلب از گوگل کار را به جایی رساند که «چن بنفنگ»، مدیرعامل این شرکت با پذیرش استفاده از کروم، ادعای انحصاری بودن ردکور را از اول اشتباه دانست. وی افزوده که توسعه مروگری بومی و کامل برای رقابت با کروم یا فایرفاکس به سال ها تلاش نیاز دارد با این حال بنفنگ مدعی شده که این مساله چیزی از ارزش های ردکور نمی کاهد، مثل گوگل که اندروید را بر پایه لینوکس توسعه داد.ردکوراین مرورگر احتمالا از مرورگر منبع باز کرومیوم بهره می برد که کروم هم بر پایه آن شکل گرفته است. به عبارت دیگر این شرکت هیچ کار غیرقانونی را صورت نداده و مرورگرهای بسیار دیگری از این روش بهره می برند، با این حال حق کپی رایت و لایسنس های گوگل را زیر پا گذاشته است.

ماجرای ردکور فارغ از دغدغه های قانونی سوالات بسیاری را در مورد میزان واقعی پیشرفت فناوری های بومی چین برانگیخته که در سال های اخیر توجهات بسیاری را به خود جلب کرده، تا جایی که برخی آن را جانشین سیلیکون ولی می دانند.

The post دست مرورگر چینی در کپی برداری از کروم رو شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط