حرکت رایگان با هوای فشرده؛ ابتکار دانشجویان مصری برای غلبه بر مشکلات اقتصادی

امتیاز دهید post

جمعی از دانشجویان مصری یک گو کارت تک نفره را طراحی و ساخته اند تا به جنگ سوخت های گران قیمت و دودزا بروند. وسیله نقلیه آن ها به کمک هوای کمپرس شده در مخزن حرکت می کند. طبق صحبت این دانشجویان شما نیازی ندارید تا برای آن هزینه ای پرداخت کنید و به طور کلی نیازی به خنک کاری نیست.

این تیم به دنبال بودجه ای برای گسترش پروژه خود هستند و می خواهند وسیله نقلیه خود را به صورت تولید انبوه در بیاورند. آن ها اعتقاد دارند که می توانند حداکثر سرعت این گو کارت را به 100 کیلومتر بر ساعت برسانند و برد حرکتی آن را نیز به 100 کیلومتر افزایش دهند. پیش از آن که نیاز به پر کردن مجدد کپسول های هوا باشد.

هوای فشرده

در حال حاضر این وسیله نقلیه توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 40 کیلومتر بر ساعت را دارد و برد حرکتی آن 30 کیلومتر است.

هوای فشرده

این وسیله تنها 18 هزار پوند مصری معادل 1000 دلار آمریکا برای ساخته شدن بودجه نیاز دارد.

هوای فشرده خودرو

در حال حاضر به دلیل وضعیت بسیار بد اقتصادی و گران بودن انرژی در این کشور دولت مجبور به پرداخت سوبسید کلانی است. پروژه هایی از این دست می تواند به اقتصاد مصر کمک کند. در حال حاضر مصر 12 میلیارد دلار از از صندوق بین المللی پول وام دریافت کرده است.

گفتنی است که پژو سیتروئن نیز از سال ها قبل ایده مشابهی را از یک استارتاپ فرانسوی خریداری کرده است و پس از تحقیق و بررسی قصد داشت تا از این تکنولوژی در راستای افزایش پیمایش خودروهای هیبریدی خود استفاده نماید، اما با این وجود هنوز هیچ محصول تولید انبوهی برمبنای تکنولوژی پیمایش با هوای فشرده راهی بازار نشده است و از این رو سرنوشت عملی این پروژه مهیج در شرایط سخت دنیای رقابتی مشخص نیست.

The post حرکت رایگان با هوای فشرده؛ ابتکار دانشجویان مصری برای غلبه بر مشکلات اقتصادی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط