سرویس‌های استریم حالا 75 درصد از درآمد کل صنعت موسیقی را به خود اختصاص داده‌اند

امتیاز دهید post

اتحادیه صنعت ضبط موسیقی آمریکا اخیراً گزارشی درباره میزان رشد صنعت موسیقی در سال 2018 ارائه کرده و گرچه اطلاعات به اشتراک گذاشته شده چندان غافلگیرکننده نیست -و هنوز جهان تمایلی به خرید آثار موسیقیایی ندارد- آمار و ارقام شدیداً جالب هستند. در واقع مشخص شده شده که سرویس های استریم موسیقی درآمد بیشتری از مجموع درآمد سی دی های فیزیکی، دانلودهای دیجیتالی و قراردادهای فروش لایسنس دارند.

استریمینگ در این گزارش به معنای سرویس هایی مانند اسپاتیفای و تیدال است که در ازای اشتراک های پولی، آثار را در اختیار کاربران می گذارند؛ اما برنامه های رادیویی و سرویس های استریم ویدیویی مانند VEVO هم در آن لحاظ شده اند. ان دسته بندی گسترده تا به اینجای کار در سال 2018 درآمدی معادل 3.4 میلیارد دلار داشته و مجموعاً 75 درصد از درآمد کل صنعت ضبط موسیقی را به خود اختصاص داده است.

نرخ کاربرانی که به استفاده از سرویس های استریم محتوی روی می آورند هم اکنون معادل 1 میلیون مشترک جدید برای سرویس های استریم در هر ماه است که در قیاس با مجموع افرادی که به موسیقی گوش می سپارند بسیار اندک جلوه می کند، اما نرخ رشد بسیار بالاتر از هر دسته بندی دیگری در تجارت موسیقی است.

درآمد حاصل از دانلود دیجیتالی و خریدهای فیزیکی طی سال 2018 به ترتیب با کاهش 27 و 41 درصدی همراه بوده است و ترند نزولی این محصولات که از زمان ظهور اشتراک گذاری آنلاین موسیقی آغاز شد ادامه دارد. از طرف دیگر اما فروش صفحه های گرامافون (که امروزه به آنها واینیل گفته می شود) به رسم چند سال اخیر با رشد همراه بوده است؛ اما نه به مقدار لازم برای اینکه نجات دهنده آمار فروش فرم های سنتی تر موسیقی ضبط شده باشد.

The post سرویس‌های استریم حالا 75 درصد از درآمد کل صنعت موسیقی را به خود اختصاص داده‌اند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط