ایلان ماسک تصویری از پایگاه اسپیس اکس در مریخ منتشر کرد

امتیاز دهید post

ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس اکس بار دیگر پروفایل شبکه اجتماعی توییتر شخصی‌اش را انتخاب نموده تا تصاویر گرافیکی جدیدی از پروژه‌ سفر به مریخ این شرکت را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارد.

یکی از این تصاویر راکت غول آسای BFR را به نمایش می‌گذارد که به منظور آغاز سفر‌های اکتشافی‌اش از زمین اوج می‌گیرد. با این وجود داستان برای عکس دیگر کمی تفاوت دارد چرا که در این رندر نمایی از پایگاه اسپیس اکس در مریخ به نمایش گذاشته می‌شود.

ایلان ماسک زیر این تصویر که چند موشک را هم به نمایش می‌گذارد، عبارت «Mars Base Alpha» (به معنی پایگاه آلفای مریخ) تایپ کرده است. از عنوان یاد شده می‌توان فهمید که این شرکت خصوصی فضایی نه تنها قصد دارد سکونتگاهی برای انسان‌ها در کره مریخ ایجاد کند بلکه اهداف بلند مدت‌تری هم دارد و به احتمال قوی تشکیلاتی با نام ‌های پایگاه بتای مریخ و …. هم در کار خواهد بود.

اسپیس اکس سال ۲۰۱۷ برنامه های خود را برای ارسال دو راکت BFR به مریخ اعلام نمود. بر اساس این برنامه ها قرار بود موشک‌های یاد شده سال ۲۰۲۰ به فضا پرتاب شوند و با فرود روی مریخ مقدمات ارسال انسان‌ها را به کره سرخ رنگ فراهم کنند. بدین ترتیب سال ۲۰۲۴ زمانی خواهد بود که اولین انسن‌های ساکن مریخ پای روی این سیاره‌ی قرمز رنگ بگذارند.

البته پیش از هر چیز کمپانی یاد شده باید از عملکرد صحیح راکت‌های BFR خود اطمینان حاصل کند و به همین دلیل است که پرتاب آزماشی این موشک در سال ۲۰۱۹ می‌تواند اولین قدم اساسی در راستای رساندن پای بشر به خاک مریخ به شمار رود.

علاوه بر این ایلان ماسک اهداف دیگری هم در سر می‌پروراند، یکی از آنها می‌تواند ایجاد تفرجگاه‌هایی در کره ماه باشد تا مسافرین تجاری فضا بتوانند مدتی را در تنها قمر زمین بگذرانند. چندی پیش بود که همین شرکت در پروفایل رسمی اینستاگرام رسمی خود عکس‌هایی از پایگاه آلفای ماه منتشر نمود.

The post ایلان ماسک تصویری از پایگاه اسپیس اکس در مریخ منتشر کرد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط