استودیوی سازنده‌ی بازی Dead Rising تعطیل شد

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

شرکت کپ‌کام در خبری اعلام کرد استودیو «کپکام ونکوور» (Capcom Vancouver) تعطیل شده است. استودیوی کپ‌کام ونکوو وظیفه‌ی ساخت مجموعه بازی‌های «شورش مردگان» (Dead Rising) را برعهده داشت.

کپکام در بیانیه‌ای درباره این موضوع گفت: «با توجه به نتایج بررسی بازی‌های در حال ساخت کپکام ونکوور، شرکت کپ‌کام تصمیم گرفته پروژه‌های این تیم را لغو کند و تمرکز خود را برروی ساخت بازی‌های بزرگ در ژاپن بگذارد.»

حالا با توجه به تعطیل شدن این استودیو، مشخص نیست چه آینده‌ای در انتظار Dead Rising است.

۱۵۸ نفر از کارمندان استودیوی کپ‌کام ونکوور شغل خود را از دست داده‌اند: «تعداد بسیار کمی از کارکنان شرکت تا ماه ژانویه سال آینده به منظور نهایی کردن تعطیلی استودیو و سایر تدارکات به کار خود ادامه خواهند داد.»

کپکام ونکوور در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد. بیشتر شهرت این شرکت به خاطر ساخت بازی‌های مجموعه‌ی Dead Rising است؛ این بازی اکشن سوم شخص حال و هوای آخرالزمانی و روی مبارزه با زامبی‌ها تمرکز دارد. با اینکه قسمت اول Dead Rising در ژاپن ساخته شد، اما دنباله‌های این مجموعه همگی توسط این استودیو ساخته شدند. پیش‌بینی می‌شد که قسمت جدید این سری در آینده‌ای نزدیک معرفی و منتشر گردد.

بازی Dead Rising

در ماه فوریه امسال اعلام شد که بیش از ۳۰ درصد اعضای استودیو از کار خود برکنار شدند. کپکام در آن زمان اظهار داشت که این تیم به پشتیبانی خود از بازی موبایلی Puzzle Fighter و ساخت قسمت‌های جدید Dead Rising ادامه خواهد داد.

حالا با توجه به تعطیل شدن این استودیو، مشخص نیست چه آینده‌ای در انتظار Dead Rising است.

تعدادی از منابع مدعی شده‌اند که بسیاری از اعضای این تیم در استودیو EA Vancouver مشغول به کار شده‌اند. در سمتی دیگر بعضی از افراد اظهار داشته‌اند که کپکام با لغو کردن پروژه این استودیو، بیش از ۴۰ میلیون دلار ضرر کرده است. با این حال، بعید به نظر می‌رسد که این رقم بتواند ضربه‌ی محکمی به برنامه مالی کپکام وارد کند.

این شرکت در اوایل امسال بازی Monster Hunter: World را روانه بازار کرد و موفق شد تا رقم بالایی را از فروش این اثر کسب کند. با توجه به این آمار و ارقام، کپکام به راحتی می‌تواند به اهداف خود در نیمه اول سال مالی دست پیدا کند.

منبع: Kotaku

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post استودیوی سازنده‌ی بازی Dead Rising تعطیل شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط