پلی‌استیشن کلاسیک چه بازی‌هایی باید داشته باشد؟

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

آخر هفته‌ی گذشته، سونی رسما از عرضه‌ی نسخه‌ی کلاسیک کنسول پلی‌استیشن خبر داد؛ چیزی شبیه به دو کنسول فامیکام و سوپر فامیکام نینتندو که در اندازه‌ای کوچکتر و به همراه تعدادی بازی دوباره عرضه شدند. اطلاعاتی از بازی‌هایی که قرار است روی پلی‌استیشن کلاسیک نصب شده باشند نداریم، ولی بدون شک تعدادی بازی اهمیت بیشتری از بقیه خواهند داشت.

کنسول پلی‌استیشن کلاسیک (PlayStation Classic) از نظر اندازه بسیار کوچکتر از پلی‌استیشن وان اصلی است؛ طوری که با اندازه‌ای حدود هشتاد درصد کوچکتر از کنسول پلی‌استیشن وان روبرو خواهیم شد. کنسول پلی‌استیشن وان کلاسیک با دو دسته عرضه می‌شود و خروجی HDMI دارد. به عنوان منبع تغذیه هم این کنسول از یک پورت USB استفاده می‌کند.

سونی قیمت ۱۰۰ دلار را برای این کنسول در نظر گرفته است. عرضه‌ی پلی‌استیشن کلاسیک هم‌چنین برای روز سوم دسامبر برنامه ریزی شده است، یعنی اساسا زمان زیادی تا عرضه‌ی این کنسول باقی نمانده است.

اگر واقع گرایانه نگاه کنیم، رقم ۱۰۰ دلار برای یک کنسول قدیمی که ۲۰ بازی دارد، کم نیست. خود نینتندو هم کنسول‌های NES Classic و Super NES Classic را با قیمت‌های ۶۰ و ۷۰ دلار وارد بازار کرده بود.

پلی‌استیشن کلاسیک

وضعیت نابه‌سامان مملکت چندان خرید این کنسول را برای‌مان راحت نمی‌کند. اینکه بخواهیم ۱۰۰ دلار پیاده شویم، که اصلا کم نیست، تا تعدادی بازی پلی‌استیشن وان را دوباره تجربه کنیم را فقط در یک صورت می‌توانیم توجیه کنیم: اینکه بازی‌هایش همان چیزی باشد که به مذاق ما خوش می‌آید.

قرار است پلی‌استیشن کلاسیک ۲۰ بازی داشته باشد. سونی ۵ بازی را مشخص کرده است. بازی‌های مشخص شده فعلا از این قرار هستند:

  • Final Fantasy VII
  • Jumping Flash
  • R4 Ridge Racer Type 4
  • Tekken 3
  • Wild Arms

پلی‌استیشن وان بازی‌های شگفت‌انگیزی داشت و اگر سونی می‌خواهد یک کنسول کلاسیک عرضه کند، بدون شک باید مهم‌ترین بازی‌های این کنسول را در آن جای دهد.

خوشبختانه دو بازی مهم پلی‌استیشن یعنی «فاینال فاننتزی ۷» (Final Fantasy VII) و «تکن ۳» (Tekken 3) برای این کنسول کلاسیک معرفی شده‌اند.

اگر بگوییم «متال گیر سالید» (Metal Gear Solid) بزرگترین بازی پلی‌استیشن وان و شاید مهم‌ترین بازی آن نسل است، چندان هم بیراه نگفته‌ایم. سونی باید مطمئن شود که متال گیر سالید روی پلی‌استیشن کلاسیک وجود دارد. از طرف دیگر، پلی‌استیشن وان را با رزیدنت اویل ۲ (Resident Evil 2) هم می‌شناسیم.

پلی‌استیشن کلاسیک

از طرف دیگر، پلی‌استیشن وان کلاسیک باید «کسلوانیا: سمفونی شب» (Castlevania: Symphony of the Night) داشته باشد و «کرش بندیکوت» (Crash Bandicoot) و نسخه‌ی ماشین سواری آن یعنی Crash Team Racing هم نباید فراموش شود.

بازی ماشین سواری پلی‌استیشن کلاسیک نباید Ridge Racer باشد، بلکه طرفداران پلی‌استیشن وان منتظر گرن توریسمو ۲ (Gran Turismo 2) هستند. «سایفون فیلتر» (Syphon Filter) و «سایلنت هیل» و (Silent Hill) «داینو کرایسیس» (Dino Crisis) هم به جای خود.

به عنوان کسانی که در این مملکت پلی‌استیشن وان داشته‌ایم، بدمان نمی‌آید سونی «هاروست مون» (Harvest Moon) و «متال اسلاگ» (Metal Slug) را هم روی پلی‌استیشن کلاسیک قرار دهد.

از شما این سوال را می‌پرسیم که به نظرتان، چه بازی‌هایی باید روی پلی‌استیشن کلاسیک قرار بگیرند؟

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post پلی‌استیشن کلاسیک چه بازی‌هایی باید داشته باشد؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط