مردان ایکس چگونه می‌توانند به انتقامجویان ملحق شوند؟

امتیاز دهید post

پس از اینکه ادغام دو شرکت والت دیزنی و فاکس به صورت رسمی اعلام شد، شایعات زیادی مبنی بر اضافه شدن مردان ایکس به دنیای سینمایی مارول در فضای مجازی منتشر شد. انتشار این شایعات در نهایت والت دیزنی را به واکنش واداشت و مسئولین این شرکت نظیر کوین فایگی (رئیس تهیه در مارول استودیوز) به صورت رسمی اعلام کرد مردان ایکس قطعاً وارد دنیای سینمایی مارول خواهند شد. پس از این اظهار نظر، گمانه زنی‌ها درباره چگونگی اضافه شدن مردان ایکس آغاز شد و در این میان بسیاری معتقدند که با توجه به اینکه تانوس در Avengers 4 تقاص کارش را پس خواهد داد، این فیلم بهترین زمان برای اضافه کردن مردان ایکس است.

این شایعات بالاخره تایید شدند و مدیر عامل مارول طی بیانیه‌ای اعلام کرد ورود مردان ایکس با دنیای سینمایی مارول قطعی است.حال که این اتفاق قرار است رخ دهد، یک مشکل اساسی وجود دارد: اگر نویسندگان بخواهند در فیلم Avengers 4 بگونه‌ای داستان را روایت کنند که مردان ایکس در تمام این مدت در دنیای سینمایی مارول بوده‌اند، این سوال به وجود می‌آید که چرا تاکنون هیچ نشانه‌ای از وجود آن‌ها در فیلم‌های قبلی نبوده است؟ البته برخی عقیده دارند که مارول و دیزنی قصد دارند تا با انتخاب بازیگران جدید برای مردان ایکس، داستان‌های مربوط به جهش یافتگان را از آغاز روایت کنند. در این صورت، احتمال دیدن هیو جکمن به عنوان ولورین عملا به صفر می‌رسد. در چنین شرایطی، هیچ راهی نیست تا این دو دنیا بدون اینکه حضور هیو جکمن به خطر بیافتد، با هم ترکیب شوند؟ در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

مردان ایکس چه زمانی به دنیای سینمایی مارول اضافه خواهند شد؟

قبل از هر چیز باید به یک بسیار مهم نکته توجه کرد که احتمالا خیلی به مزاق طرفداران خوش نخواهد آمد. با وجود اینکه سهامداران شرکت فاکس با ادغام موافقت کرده‌اند، نمی‌توان انتظار داشت که صحنه‌های جدید مربوط سکانس‌های پس از تیتراژ پایانی ضبط و سپس به یکی از فیلم‌های Avengers 4، X-Men: Dark Phoenix یا هر فیلم در حال ساخت یا آماده‌ی دیگر اضافه شوند تا بدین ترتیب ارتباط میان دو دنیای سینمایی برقرار شود. البته نهایی شدن ادغام این دو دنیای سینمایی می‌تواند بسیار زودتر از آنچه که انتظار داریم رخ دهد. با وجود این، بهتر است طرفداران صبر پیشه کنند تا روند انجام کارها به درستی انجام شود.

با توجه به اخبار رسمی منتشر شده، ارزش قرارداد میان والت دیزنی و فاکس 71.3 میلیارد دلار بوده است. جدای از این موضوع، موضوع دیگری هست که باعث می‌شود امیدها نسبت به مشاهده‌ی مردان ایکس در دنیای سینمایی مارول کم شود. درست است که ادغام این دو غول صنعت فیلمسازی رسماً تصویب شده است اما پیش از این که کوین فایگی یا دیگر تهیه کننده‌های مارول بتوانند برنامه‌های خود را برای ترکیب این دو دنیای سینمایی نهایی کنند، تغییر ساختارهای بسیاری باید در مدیریت این دو شرکت رخ دهد.

فیلم Avengers 4 می‌تواند بدون نشان دادن مردان ایکس، آن‌ها را به دنیای سینمایی مارول اضافه کند

نکته‌ دیگر این است که طرفداران هیچ علاقه‌ای به معرفی کوتاه مردان ایکس و سپس اضافه شدن آن‌ها به دنیای سینمایی ندارند؛ برای مثال، می‌توان به سکانس معرفی نیک فیوری در یکی از سکانس‌های پس از تیتراژ پایانی فیلم Iron Man اشاره کرد که طرفداران معتقدند چنین معارفه‌ای نمی‌تواند برای این شخصیت‌های محبوب مناسب باشد. البته این اتفاق ممکن است رخ دهد و شاهد چنین معرفی باشیم اما با توجه به شایعات و گمانه زنی‌ها، احتمال می‌رود داستان فیلم Avengers 4 بگونه‌ای رقم بخورد که حضور مردان ایکس در فیلم‌های بعدی دنیای سینمایی را توجیه کند، زیرا برخی شواهد نشان می‌دهد که احتمال حضور مردان ایکس در دنیای سینمایی مارول تا قبل از سال 2021 میلادی بسیار پایین است.

وقتی حقیقت در فیلم Avengers 4 تغییر می‌کند، مردان ایکس متولد می‌شوند

حالا که نسخه‌ بلوری فیلم Infinity War در فضای مجازی منتشر شده است، با اطمینان کامل می‌توان گفت تمامی طرفداران پر و پا قرص فیلم‌های ابرقهرمانی آن را دیده‌‌اند و تحت تاثیر پایان بندی شوکه کننده، تئوری‌های مختلف طرفداران پیرامون آن را بررسی کرده‌اند تا ببینند دقیقاً چه اتفاقی در انتهای فیلم رخ داد. در حال حاضر، اینکه کدام تئوری در نهایت درست خواهد بود، اهمیتی ندارد، زیرا اکثر طرفداران به این نتیجه رسیده‌اند که اتفاقات پایان فیلم برگشت پذیر خواهند بود و شخصیت‌ها و ابرقهرمانانی که شاهد مرگشان بودیم، باز خواهند گشت. با توجه به شواهد نیز این اتفاق قرار است در فیلم Avengers 4 رخ دهد.

تئوری‌های زیادی پیرامون داستان Avengers 4 وجود دارد که یکی از آن‌ها مربوط به سفر به گذشته برای بازگرداندن شرایط به حالت قبل است. طرفداران سفر در زمان می‌دانند که ایجاد تغییر در گذشته می‌تواند پیامدهای بسیار ناگواری در پی داشته باشد. در حقیقت، هم مارول و هم دی سی روی بازنویسی داستان‌ها برای معرفی شخصیت‌های جدید یا ترکیب کردن اتفاقات و داستان‌های مربوط به جدول‌های زمانی متفاوت حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. همچنین از این طریق می‌توان دو دنیای کاملاً متفاوت از هم را با یکدیگر ترکیب کرد. البته اینکه ساکنان دو دنیای مختلف از اتفاقات رخ داده (ترکیب دو دنیا) آگاهی داشته باشند، به دست اندرکاران فیلم بازمی‌گردد.

فیلم Avengers 4

مردان ایکس باید تغییر کنند، نه انتقامجویان!

در یکی از بخش‌های فیلم infinity War متوجه شدیم که انتقامجویان از میان 14 میلیون تنها در یک حالت برنده نبرد با تانوس خواهند بود که با توجه به چهره‌ صورت دکتر استرنج می‌توان نتیجه گرفت این حالت چندان خوشایند نخواهد بود. همان‌طور که در فیلم نیز نشان داده، در این حالت نخست تانوس برنده می‌شود و سپس انتقامجویان راه حلی برای بازگشت اوضاع به شرایط قبل پیدا خواهند کرد. اگر نقشه‌ دکتر استرنج و مرد آهنی همان‌طور که باید پیش برود، مارول این فرصت را دارد تا با استفاده از تغییر تاریخ یا واقعیت (با استفاده از سنگ‌های زمان یا واقعیت)، دنیاهای ابرقهرمانان و مردان ایکس را با هم ترکیب کند.

اگر حدس ما در این رابطه درست باشد، ورود مردان ایکس با دنیای سینمایی مارول می‌تواند به دو گونه رخ دهد. در حالت اول، انتقامجویان با استفاده از سنگ زمان به گذشته سفر می‌کنند و از آن‌جایی که واقعیت در آن زمان متفاوت خواهد بود، احتمالاً با مردان ایکس ملاقات خواهند کرد. در حالت دوم، ممکن است انتقامجویان واقعیت را با استفاده از سنگ واقعیت تغییر دهند که این صورت احتمالاً شاهد ترکیب دو دنیا خواهیم بود.

در نهایت، مارول می‌تواند مردان ایکس، نیروی ایکس و ددپول را بدون تغییری به دنیای سینمایی مارول اضافه کند یا بازیگران آن‌ها را تغییر دهد و اتفاقات را به گونه‌ای رقم بزند که میان فیلم‌های دنیای سینمایی مارول و فیلم‌های قدیمی که با محوریت جهش یافتگان تاکنون ساخته شدند هیچ گونه ارتباطی وجود نداشته باشد. نظر شما در این باره چیست؟ مارول باید کدام روش را برای اضافه کردن مردام ایکس انتخاب کند؟

The post مردان ایکس چگونه می‌توانند به انتقامجویان ملحق شوند؟ appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط