خداحافظی با رینگ‌ اسپرت؛ راهکاری تازه برای کاهش هزینه تولید خودروهای داخلی

امتیاز دهید post

بعد از حذف زه پراید، به نظر می رسد که عدم تولید خودروهایی نظیر دنا معمولی، پارس TU5،دانگ فنگ اچ سی کراس، پژو 207 دنده ای، سمند توربو و سورن ELX با رینگ اسپرت به راهکار تازه خودروسازان کشور برای مواجه با افزایش قیمت ها تبدیل شده باشد. عدم تخصیص به‌ موقع ارز، تغییر سیاست‌ های ارزی و مشکلات بانک‌ های خارجی پس‌ از اعلام تحریم ‌های جدید آمریکا همه و همه باعث شدند تولیدکنندگان خودرو با مشکلات بسیاری در زمینه واردات مواد اولیه مواجه شوند.
بر اساس اعلاميه جديد ایران خودرو، خودروهای داخلی این شرکت قرار است با رینگ معمولی یا همان فولادی به بازار عرضه شوند و از این پس دیگر خبری از رینگ های آلومینیومی نیست.مدیر عامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در تشریح وضعیت این واحد بزرگ تولید آلومینیوم ایران از کاهش ۱۵ درصدی ظرفیت تولید خبرداد و علت این موضوع را کمبود مواد اولیه تولید آلومینیوم دانست.
با این اوصاف و با درنظر گرفتن کمبود مواد اولیه، تولید رینگ های آلومينيومی در ایران دیگر مقرون به صرفه نيست و در تولیدات بعدی خودروهای داخلی این آپشن حذف خواهد شد.
با توجه به اعلامیه جدید ایران خودرو ذین پس تیپ بندی جدید محصولات این شرکت تغییر کرده و تعدادی از خودروهای داخلی مطابق با تصویر زیر عرضه خواهند شد.خودروهای داخلیخودروهایی که قرار است با رینگ‌ های معمولی یا همان فولادی به همراه قالپاق به بازار عرضه شوند شامل، دنا معمولی، پارس TU5، اچ سی کراس، 207 دنده ای، سمند توربو و سورن ELX هستند.

The post خداحافظی با رینگ‌ اسپرت؛ راهکاری تازه برای کاهش هزینه تولید خودروهای داخلی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط