سرمایه گذاری سنگین قطر برای تولید خودروهای برقی در‌ خاورمیانه

امتیاز دهید post

قطر، کشوری کوچک اما غنی است، قبل از کشف نفت خام در قطر، سرمایه‌ های این کشور از طریق شکار مروارید و تجارت دریایی تامین می ‌شد و قطر نیز به همین عناوین شناخته می شد.
جالب بدانید حتی در زمان شکار مروارید و تجارت دریایی اقتصاد قطر یکی از صنعتی ترین اقتصادهای حوزه خلیج فارس بود. گفته می شود در حال حاضر 81 درصد از اقتصاد قطر را صنعت (شامل صنعت نفت)، 8/18 درصد را بخش خدمات و 2/0 درصد را کشاورزی تشکیل می دهد.
با این اوصاف می تواند به راحتی نتیجه گرفت که قطر در حوزه صنعت بسیار پیشگام و جدی بوده و برنامه های بلندمدت و کوتاه مدتی زیادی در حوزه های مختلف از جمله صنعت خودروسازی برای خود در نظر گرفته است.

اما اخیرا خبرگزارى هاى محلى قطر اعلام كردند، اين كشور تا سال ٢٠٢٣ اولين نمونه از خودروهای برقی خود را توليد خواهد كرد. اين خودروهای برقی قرار است در كارخانه اى با سرمایه گذاری ۹ میلیارد دلاری و همکاری ژاپن توليد شوند. اين پروژه در نوع خود براى اولين بار در منطقه ى خاورميانه انجام مى شود. هدف بزرگتر اين پروژه اين است كه توليد اين كارخانه تا سال ٢٠٢٤ به ٥٠٠ هزار دستگاه از خودروهای برقی برسد.

جالب است بدانید که با توجه به تحولات فراگیر صنعت خودرو، سرمایه گذاری قطر برای ساخت محصولی تمام برقی را می توان بسیار هوشمندانه توصیف کرد. چرا که حالا صنعت خودروسازی به نقطه عطف خود رسیده است و دیگر تلاش برای ساخت یک خودرو با موتور درون سوز نمی تواند توجیه چندانی برای یک کمپانی تازه داشته باشد. در طرف مقابل، دانش ساخت خودروهای برقی هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و از این رو شانس زیادی وجود دارد تا شرکت های نوپا بتوانند با استراتژی مناسب خود را به سطح روز صنعت خودروسازی جهان نزدیک کنند و ای کاش در چنین شرایطی، خودروسازان کشورمان نیز به جای تلاش برای حفظ خودروهای قدیمی، با پیروی از همین الگو در راستای ساخت محصولات سبز و آینده نگر تلاش می کردند.

The post سرمایه گذاری سنگین قطر برای تولید خودروهای برقی در‌ خاورمیانه appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط